جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۰۰۱
جمعه ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر با اشاره به لزوم تأمین آب پایدار از دریا گفت: ۲۰ روستا فاقد آب هستند که با تانکر آبرسانی می‌کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، یونس باربرز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه دیر با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تصویر واقعی از خدمتگزاری دولت سیزدهم به مردم ارائه دهیم، زیرا بیان صادقانه خدمات سبب جلب اعتماد عمومی و مایه نشاط و امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر افزود: شاهد موفقیت‌های خوبی در این دولت بوده ایم ولی خود را مصون از خطا و اشتباه نمی‌بینیم، با این حال ارزیابی عملکرد دولت در یکسال امکان پذیر نیست و در سال‌های آینده بهتر می‌توان در خصوص آن را قضاوت کرد.

وی یادآور شد: مدیریت قابل قبول در عرصه انرژی بویژه برق از نقاط قوت دولت بود؛ با افزایش تولید چندین هزار مگاوات برق در حالی که سال‌ها نیروگاه‌های ما برق تولید نمی‌کردند خوشبختانه در بخش عمده‌ای از تابستان که سپری شده بدون خاموشی بوده که موفقیتی در کارنامه دولت ثبت شد.

باربرز با بیان اینکه در زمینه آب مشکلاتی وجود دارد که مربوط به خشکسالی است، عنوان کرد: مدیریت آب در بسیاری از نقاط کشور تحسین برانگیز بود؛ در همین شهرستان بسیاری از اعتبارات جذب شده در حوزه آب هزینه کردیم تا کمترین مشکل داشته باشیم.

آبرسانی به ۲۰ روستا با تانکر

وی افزود: ۲۰ روستا فاقد آب هستند که با تانکر آبرسانی می‌کنیم؛ در شهرها هم مشکلاتی وجود داریم که عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در روزها و سال‌های آینده مشکلات حوزه آب را با حداقل برسانیم.

باربرز تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، تسویه بخش عمده بدهی داخلی و خارجی دولت، افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی و تجارت خارجی و صادرات نفت از موفقیت‌های این دولت است.

فرماندار شهرستان دیر گفت: تمام اقدامات ۴۳ سال گذشته در شهرستان دیر حاصل تلاش مردم و ائمه جمعه و مسئولین بوده است و باید از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و امام و شهدا و همه خدمتگزاران نظام باید قدردانی کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی ما در شهرستان دیر بحث زیرساخت‌ها از جمله راه، اب، برق، اشتغال و مسکن است و تمام مشکلات احصا شده است.

باربرز خاطرنشان کرد: در حوزه آب شرب اقدامات خوبی شده و پیگیری‌های مفصلی شده است؛ تنها راه حل مشکلات آب، تأمین آب پایدار از دریا است که عملیات اجرایی آبشیرین کن بندر دیر با ظرفیت سه هزار و ۷۵۰ مترمکعب در روز همین هفته پیش رو با حضور مسئولین بلندپایه کشوری و استانی آغاز می‌شود و با همکاری امام جمعه تلاش می‌کنیم ظرفیت آن به ۱۰ هزار مترمکعب برسانیم.

توسعه اشتغال

وی ادامه داد: در حوزه اشتغالزایی علاوه بر صحبت‌های ائمه جمعه، پیگیری‌هایی با شرکت‌های حوزه جنوبی صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان دیر تاکید کرد: شرکت‌های مستقر در شهرستان باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم عمل کنند و در این راستا جلسات مستمری با مدیران عامل این شرکت‌ها برگزار تا گزارش ماهانه میزان اشتغال شهرستان بصورت مکتوب به ما اعلام کنند.

وی تصریح کرد: من احساس می‌کنم برخی از شرکت‌های منطقه به مسئولیت‌های اجتماعی خود نه در حوزه اشتغال و نه حوزه زیست محیطی و سایر موارد عمل نمی‌کنند.

باربرز بیان داشت: در حوزه تسهیلات اشتغالزایی تا امروز ۹۵ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ به شهرستان دیر اختصاص داده شده و کسانی که در حوزه اشتغال خانگی و تولید طرح دارند ورود کنند و با تعامل بانک‌ها تمام اعتبارات جذب شود و از محل تبصره ۱۸ هم این اعتبارات ده‌ها برابر خواهد شد.

وی افزود: در حوزه مسکن از دهه فجر سال قبل تاکنون ۱۰ واحد مسکن محرومین افتتاح شده و ۶۴ واحد اکنون توسط بنیاد مسکن در حال احداث است.

باربرز تاکید کرد: بیش از دو هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری بصورت رایگان با تسهیلات به جوانان مشروط به شروع ساخت ظرف ۳ ماه واگذار می‌شود.

بهبود وضعیت راه‌ها

وی عنوان کرد: در حوزه راه اعتبارات خوبی در نظر گرفته ایم که جاده‌ها ترمیم و بهسازی کنیم.

باربرز ابراز کرد: در هفته دولت بیش از ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: بدون تردید پروژه‌های هفته دولت در شهرستان دیر بعد از بوشهر و برازجان بیشترین اعتبارات داشته است.

باربرز یادآور شد: ۶ مدرسه، ۲ خانه بهداشت خیرساز، دستگاه ایکس ری، گازرسانی به روستاها و … از جمله پروژه‌های افتتاحی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با پیگیری مدیریت است و نمایندگان استان و نماینده خبرگان رهبری امسال هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است که بین شهرستان‌ها تقسیم می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: بعد از ظهر روز یکشنبه هفته پیش رو شاهد افتتاح و بهره برداری از دستگاه ایکس ری بندر دیر که برای کشور و استان و شهرستان اهمیت ویژه ای دارد، با حضور مدیر سازمان بنادر و دریانوردی کشور و استاندار افتتاح و سایت آبشیرین کن هم با حضور یکی از مسئولین کلنگ زنی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر