جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۰۸۱
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در این شرایط حساس که دشمن با تحریم‌های مختلف و شرایط سخت اقتصادی به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب است احیا تفکر بسیجی تنها راه حل اساسی برای عبور از این شرایط، مشکلات و تنگناها به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز شنبه در آیین بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان بوشهر افزود: تفکر بسیجی در دوران سخت دفاع مقدس که همه دنیا در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته بود کشور را از شرایط بحرانی نجات داد.

وی بیان کرد: امروز همه آحاد جامعه بویژه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید فراتر از وظیفه سازمانی بسیجی وار در راستای توسعه و پیشرفت استان و کشور تلاش کنند.

محمدی زاده با اشاره به همراهی و پشتیبانی فرماندهان از همدیگر در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز کشور برای عبور از مشکلات به روحیه همدلی و هم افزایی هایی که در آن روزگار فرماندهان جنگی از هم انجام می دادند، نیاز دارد. 

وی تاکیدکرد: در همین ارتباط مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات و بیان موضوعات مشترک خود با دیگر دستگاه‌ها باید همدیگر را پوشش دهند و منتظر جلسه های هماهنگی از سوی استانداری نباشد.

به گفته محمدی زاده باید تلاش شود با هم افزایی در کنار هم با یک راهبرد و هدف کلی حرکت کرد تا در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس جنگ اقتصادی  باید به بخش خصوصی اعتماد کرد همان طور که در دوران دفاع مقدس این اعتماد بود که باعث شد جنگ  تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی به پایان برسد.

محمدی زاده افزود: نقطه قوت ما در مقابل دشمنی که این همه از سوی دنیا پشتیبانی می شد حضور مردمی بود که با نثار جان و مال خود برای پایداری نظام ایستادند و مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: امروز نیز در جنگ اقتصادی تنها با حمایت مردم است که می توانیم به نتیجه برسیم پس باید به مردم اعتماد کنیم و از افرادی که مال خود را در راستای دفاع از نظام اسلامی وارد کار کرده اند، استقبال و حمایت کنیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه باید در همین دوره کوتاه اتفاق‌های بزرگی رقم زده شود گفت: برای پیشرفت و توسعه کشور راهی جز آوردن سرمایه های بخش خصوصی به میدان نداریم و همه باید در این مسیر گام برداریم.

وی ادامه داد: همانطور که جنگ با حضور مردم به نتیجه رسید در جنگ اقتصادی نیز با تکیه بر توان مردم می توانیم پیروز میدان باشیم و از این شرایط سخت عبور کنیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر اخلاص در عمل و برای خدا کار کردن گفت: موفقیت بدون مجاهدت امکان‌پذیر نیست چراکه این مهم وعده الهی است.

وی یادآور شد: اگر امروز آمریکایی ها دوباره پای برجام آمدند (مجبور هستند که بیایند) این کار خدا و ناشی از تلاش‌های مخلصانه و مجاهدت‌های بی دریغ آیت الله رئیسی تحت حمایت رهبر معظم انقلاب بوده است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: این نظام یک نظام اسلامی و انقلابی است و ما وارث خون شهیدانی هستیم که برای حفظ این نظام از جان شیرین خود گذشتند پس امروز همه باید برای حفظ این نظام تلاش کنیم.

وی با اشاره به این سخن امام که فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود" گفت: انقلاب اسلامی در این سالها همواره تحولات شگرف و همگرایی های زیادی در دنیا ایجاد کرده و حتی دشمن را تحت تاثیر خود قرار داده است و باعث شده دشمن قدرت نرم انقلاب اسلامی که بر دل‌ها اثر می گذارد را باور کند.

محمدی زاده افزود: اجرای سرود سلام فرمانده در بیشتر کشورهای مسلمان، برپایی راهپیمایی اربعین و سایر رخدادهای دیگر همه نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و ما وارث چنین انقلابی هستیم.

استاندار بوشهر اتحاد، همدلی، هم‌افزایی و همکاری در تحقق اهداف سازمانی و خدمات‌رسانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: موفقیت ۱۰ ماهه در استان بوشهر مرهون تلاش مدیران و کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و اداری است.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از تجربیات استان‌های موفق در امر توجه به معیشت و امور اقتصادی کارکنان و بازنشستگان گفت: با تدابیر ویژه و برنامه‌ریزی انجام شده وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و بازنشستگان بهبود می‌یابد و سال آینده در حل مشکلات اقتصادی تحولی مهم ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم مولفه مهم قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و مدیریت و حکم‌رانی بدون مردم مفهوم ندارد.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: مدیر تراز نظام جمهوری اسلامی باایمان، عدالت محور، پیشرفت‌آفرین، طراح، مبتکر، ولایت‌مدار، باتقوا، با دانش، جهادگر، دارای قدرت اجرایی بالا و از همه مهمتر مردم‌دار است.

وی بیان کرد: مدیر از نظر جهان بینی اسلامی، انسانی است که مجموعه ای از منابع و نیروی انسانی در اختیار دارد برای خدا، خدمت به مردم و احترام ویژه به منابع زیردستی که حرکتی را جهت تمدن، پیشرفت و خدمت به بشریت ایجاد می‌کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مدیریت از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارهای نظام بشری است، بیان کرد: مقوله مدیریت دارای ویژگی‌های علم‌پایگی، توانمندی در حوزه اجرا، اطلاع و اشراف به منابع و حرکت و شتاب دهی تمامی موارد یاد شده در راستای هدف‌های سازمان است.

امام جمعه بوشهر گفت: مدیریت باید با دانش همراه باشد چرا که یکی از پیچیده‌ترین کارهای نظام بشری است و یک مدیر باید دارای توانمندی، کارآمدی، توان سازماندهی‌کنندگی و هماهنگ‌کنندگی امکانات انسانی و ابزاری به‌سمت اهداف از پیش تعیین‌شده و برگرفته از دانش مدیریت باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر