جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۹۶۴
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: حمایت از تعاونی‌ها به عنوان یکی از راهبردهای دولت سیزدهم در راستای مردمی‌سازی اقتصاد به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در آیین تقدیر از ۶ تعاونی برتر استان بوشهر افزود: ایجاد اشتغال واقعی و توزیع بهینه ثروت توسط تعاونی‌ها اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای اقتصادی دولت سیزدهم، مردمی‌سازی اقتصادی است که با برنامه‌ریزی و تلاش‌هایی که صورت گرفته، از تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف از حجمله در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی حمایت می‌شود.

باستین با اشاره به اینکه برای نخستین بار واگذاری اراضی پرورش میگو در قالب تعاونی ها در این دولت استان بوشهر انجام می شود گفت: بر این اساس هر متقاضی در قالب تعاونی باید اقدام کند تا هم اشتغال بیشتری ایجاد و هم توزیع ثروت به طور واقعی انجام شود.

وی اظهار کرد: در زمینه اشتغال خُرد و خانگی مطالعات خوبی انجام شده و علاقه‌مند هستیم در اقتصاد دریا، حوزه کشاورزی و صنعت با این رویکرد اقداماتی در راستای حمایت از ایجاد اشتغال صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: یکی‌ دیگر از فرصت‌های برنامه‌ریزی شده در استان بوشهر، توسعه و تقویت تعاونی‌های شهرستانی‌ است که متناسب با ظرفیت‌های موجود شروع بکار می کنند و جامعه بیشتری را زیر پوشش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه امید می‌رود بخش تعاون سرآمد تولید و اقتصاد در استان بوشهر شود ادامه داد: در همین راستا از تعاونی‌های شهرستانی و سهامداران بومی حمایت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کاره و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر سه هزار و ۳۵۰ واحد تعاونی با اشتغال‌زایی برای ۴۸هزار و ۵۹ نفر در بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی و صنعت در این استان فعال هستند که از این شمار ۳۷۸ تعاونی با سه هزار و ۶۸۳ نفر اشتغال مربوط به بانوان است.

مصدق کشاورزی افزود: از این شمار تعاونی یکهزار و ۱۰۰  شرکت با ۲۵ هزار نفر اشتغال‌زایی در بخش خدمات فعال هستند که این آمار نشان می‌دهد این استان در این بخش رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

کشاورزی ادامه داد: همچنین ۹۵۸ تعاونی با ۱۴ هزار و ۳۸۱ نفر اشتغال زایی در بخش کشاورزی و ۶۰۷ تعاونی با هشت هزار و ۶۷۸ نفر اشتغال زایی در بخش صنعت فعال هستند.

وی نبود نمایشگاه دائمی عرضه محصولات تعاونی‌ها در استان بوشهر را از جمله مسائل و مشکلات شرکت‌های تعاونی در این استان عنوان کرد.

کشاورزی اظهار کرد: برای پر کردن این خلاء با شهرداری بوشهر صحبت شده که زمینی برای راه اندازی یک نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات تعاونی ها در این استان تامین کند و به این صورت مشکل بازار فروش محصولات تعاونی برطرف شود.
 در این آیین با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر  از ۶ شرکت تعاونی برتر استان بوشهر تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر