جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۹۷۱
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: راه‌ها اعم از محورهای شهری و روستایی باید در مبحث ایمنی با نصب علائم و رفع نقاط حادثه خیز ایمن سازی و در حوزه بصری نیز شکیل و برای مردم و مسافران منظر آرایی شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیران راهداری استان بوشهر اظهار داشت: حمل و نقل و راهداری به عنوان ارکان مهم توسعه شناخته می‌شوند.

وی افزود: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شریان‌های مهم توسعه هر کشور هستند به طوری که اگر خللی در این ارکان به‌وجود بیاید فضای زیست بوم انسانی دچار مشکل می‌شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: این دو بخش در عرصه‌های مدیریت امنیت کشور نیز دارای درجه حساسی هستند، به همین خاطر خدمات و کارهای بخش راهداری بسیار مهم و استراتژیک است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: در سال‌های اخیر و در حوزه زیر ساخت‌های جاده‌ای استان کارهای بزرگی انجام شده و می‌شود و الحمدلله از محدود استان‌هایی هستیم که در حوزه زیرساخت‌ها از استاندارد لازم برخوردار هستیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با اشاره به نبود حمل و نقل ریلی در استان تصریح کرد: در نبود حمل و نقل ریلی بار اصلی حمل و نقل در سطح استان و خارج از آن بر دوش حمل و نقل جاده‌ای است و همین امر موجب تردد بیش از حدود و در نتیجه آسیب جدی به جاده‌ها می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جاده‌های استان همواره نیازمند پایش هستند اظهار کرد: با وجود سرمایه گذاری مناسب در سال‌های گذشته در بعضی از محورهای ارتباطی خصوصاً در جنوب استان شاهد تخریب بی رویه راه و خرابی محورها هستیم که مسئولان باید همواره محورها را پایش و مانع تخریب راه‌ها شوند.

آیت الله صفایی بوشهری خواستار توجه ویژه به ارتقا ایمنی و تقویت جلوه‌های بصری راه‌های استان شدند و افزود: راه‌ها اعم از محورهای شهری و روستایی باید در مبحث ایمنی با نصب علائم و رفع نقاط حادثه خیز ایمن سازی و در حوزه بصری نیز شکیل و برای مردم و مسافران منظر آرایی شوند.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد تعامل و همکاری بخش راهداری با دیگر بخش‌ها بیان کرد: لازم است جهت مدیریت بهتر بحران‌ها حوزه راهداری و حمل و نقل با نهادهایی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا مناطق ویژه اقتصادی تفاهم نامه همکاری منعقد نماید تا در مواقع بحرانی نظیر سیل بشود از ماشین آلات و لجستیک آنها استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بر روزآمد سازی آموزش برای نیروهای راهداری و بروز رسانی ماشین آلات این نیرو هم تاکید و بیان داشتند: لازم است نیروهای شاغل در بخش راهداری با فنون و آموزش‌های لازم خصوصاً در موضوع بحران آشنا شوند و ماشین آلات این نیرو نیز نوسازی و بهسازی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر