جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۳۹۸
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای با اولویت فضای سرپوشیده دختران در سند تحول دولت به صراحت اعلام شده است و آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با جدیت این اولویت را پی گیری و دنبال می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، صادق ستاری فرد روز شنبه در حاشیه افتتاح سالن ورزشی شهدای دانش آموز وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود:  مدرسه‌های دخترانه  مصون سازی، محرم سازی، جداسازی و دیوارسازی شده و محیط امنی برای فعالیت ورزشی دختران هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به نرخ چاقی دختران که به ۳۴ درصد رسیده به این معنی که از هر سه دختر یک دختر دچار چاقی شده اند می طلبد آموزش و پرورش، خیرین و نهادهایی که تاکنون در ایجاد زیرساخت‌های آموزشی ورود کرده اند در ایجاد  این مهم برای فراهم سازی شرایط ورزش دختران نیز ورود کنند.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت تلاش کرده ایم نسبت به بهسازی و بهینه سازی حیاط مدرسه ها اقدام کنیم و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز باید از منابع خود در راستای تقویت فضای ورزشی درون مدرسه ای به خصوص در بخش دختران اقدام کند.

ستاری فرد گفت: در زمان حاضر سرانه ورزشی دانش آموزی در کشور ۳۴ سانتی متر است و تلاش می شود این سرانه افزایش یابد.

وی در خصوص تکمیل استخرهای دانش آموزی کشور اظهارداشت: در دور نخست سفر رئیس جمهور ۵۱۸ میلیارد تومان، از محل بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل هدفمندسازی یارانه ها و همچنین از محل اعتبارات موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش نیز سهمی برای تکمیل استخرهای ورزشی دانش آموزی پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: در مجموع اعتبار خوبی از حیث پشتوانه قانونی برای تکمیل استخرهای ورزشی دانش آموزی پیش بینی شد و امید می رود سازمان برنامه و بودجه به سازمان نوسازی، توسعه  و تجهیز مدارس کمک کند تا این استخرها که نیاز دانش آموزان است تکمیل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر این استخرها تکمیل شود معاونت تربیت بدنی نیز بهتر می تواند طرح سباح و آموزش شنا را آموزش دهد.

وی در خصوص کمبود مربیان تربیت بدنی در مدرسه ها گفت: در زمان حاضر ۱۹ هزار معلم تربیت بدنی در کشور کمبود داریم و یکی از نارسایی های آموزش و پرورش در بخش تربیت بدنی کمبود نیروی متخصص تربیت بدنی به ویژه در دروه دبستان و یا آموزگاران پایه را با همکاری دانشگاه فرهنگیان و اصلاح سرفصل های آموزشی و گنجاندن درس های اولیه تربیت بدنی بتوانند درس تربیت بدنی را بهتر پوشش بدهند.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: سالن ورزشی شهدای دانش آموز شهر وحدتیه با زیربنای یک هزار و ۳۱۶ مترمربع و یک هزار و ۱۵۴ مترمربع محوطه سازی و ۱۴۰ متر دیوار کشی احداث شده است.

ابراهیم احمدی افزود: برای احداث این سالن ورزشی ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر