جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۴۴
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱

فکرشهر: معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تأمین سلامت سفره غذایی مردم از مزرعه تا سفره شاخصه ویژه وظایف دامپزشکی محسوب می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی باستین صبح یکشنبه در نشست بزرگداشت هفته دامپزشکی اظهار داشت: گسترش دامنه مصرف غذایی و لزوم رعایت موازین بهداشتی و امنیت غذایی جامعه بیش از پیش خطیر بودن وظایف دامپزشکی را نمایان کرده است و تأمین سلامت سفره غذایی مردم از مزرعه تا سفره شاخصه ویژه وظایف دامپزشکی محسوب می‌شود.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری بوشهر افزود: نظارت‌ها، کنترل و پیشگیری و درمان دامپزشکی در حوزه‌ای مختلف می‌تواند پایداری تولید و اقتصاد پایدار را به دنبال داشته باشد که این مهم علاوه بر تضمین سلامت جامعه نقش مهمی در اشتغالزایی نیز داشته باشد.

باستین در ادامه تصریح کرد: اگر امروز مردم با خاطری آسوده مواد پروتئینی را مصرف می‌کنند نتیجه تلاش‌های کنترلی و نظارتی کارشناسان دامپزشکی در سراسر کشور است.

وی تاکید کرد: انجام وظایف دامپزشکی تعارف پذیر نیست و این نظارت همانطور که تاکنون انجام شده باید با حساسیت بالاتری صورت پذیرد زیرا که سرعت عمل و دقت در نظارت‌های دامپزشکی نقشی مستقیم در امنیت غذایی جامعه دارد.

باستین گفت: حضور موفق اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در ۱۰ سال اخیر در جشنواره شهید رجایی و کسب عناوین برتر مستمر نشان از تلاش همه جانبه این مجموعه بوده است که می‌تواند اطمینان خاطر بالایی در جهت سلامت دام و غذا به جامعه بدهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر