جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری مدیرکل باز‌رسی استان بوشهر مطرح شد:
فکرشهر: مدیرکل باز‌رسی استان بوشهر گفت: در پی شکایت های مردم در خصوص افراد متخلف در ادارات و دستگاههای اجرایی نیز 126 نفر از این افراد به دستگاه قضایی معرفی شدند که بزه انتسابی به 80 نفر محرز شد...
کد خبر: ۱۲۶۴۶
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۲

فکرشهر: مدیرکل باز‌رسی استان بوشهر گفت: در پی شکایت های مردم در خصوص افراد متخلف در ادارات و دستگاههای اجرایی نیز 126 نفر از این افراد به دستگاه قضایی معرفی شدند که بزه انتسابی به 80 نفر محرز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمد آغاجری ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: پارسال یکهزار و 700 هکتار زمین ملی در قالب 50 پرونده در این استان به نفع دولت رفع تصرف شد.

\n\n

وی افزود: این پرونده ها مربوط به تغییر کاربری اراضی شهری و کشاورزی و تملک توسط شرکت ها بدون انجام کار برای افزایش ارزش افزوده و انجام تصرف غیرقانونی است.

\n\n

آقاجاری یادآورشد: بدلیل شرایط خاص استان بوشهر پدیده شوم زمین خواری در آن یکی از مسایل روز است که برنامه های پیشگیرانه ای انجام شده است.

\n\n

دلایل زمین خواری

\n\n

مدیرکل بازرسی استان بوشهر اظهارداشت: محدودیت زمین و اجرای طرح های بزرگ صنعتی در استان بوشهر باعث ارتقای ارزش افزوده زمین شده است که این امر برخی افراد سودجو را به انجام پدیده زمین خواری وسوسه کرده است.

\n\n

آقاجری گفت: همچنین کوتاهی و اقدام ضعیف برخی دستگاه ها در گرفتن اسناد مالکیت اراضی ،فقدان اجرای اقدام های بازدارنده موثر در خصوص مقابله با زمین خواری و طولانی بودن روند پرونده زمین خواری از دیگر دلایل رواج این پدیده در استان بوشهر است.

\n\n

وی یادآور شد: توان کارشناسی برخی از دستگاه های متولی برای دفاع ازحقوق دستگاه خود در بحث رفع تصرف از زمین در مقابل وکلای کار بلد این افراد در استان بوشهر ضعیف است.

\n\n

آماری از مناقصه های لغو شده

\n\n

مدیرکل بازرسی استان بوشهر ادامه داد: پارسال از هزار و 740 مناقصه انجام شده در این استان 83 مورد به ارزش یکهزارو 530 میلیارد ریال لغو و یا تجدید مناقصه شد.

\n\n

آغاجاری افزود: این میزان مناقصه لغو شده در سال 93 نسبت به سال 92، 19 درصد رشد داشته است.

\n\n

وی گفت: عدم نظارت صحیح در اجرای پروژه ها، عدم تطبیق پیشرفت فیزیکی با پیشرفت ریالی، عدم محاسبه تاخیر و جرایم ناشی از تاخیر از جمله تخلفات موجود در پروژه های عمرانی در استان بوشهر است.

\n\n

بیشترین تخلفات روی داده در ادارات استان بوشهر

\n\n

آغاجاری افزود: عمده تخلفات در استان بوشهر زمین خواری، عدم نظارت مدیران در برخورد با ارباب رجوع، نظارت ضعیف شهرداری ها در تغییر کاربری ها، صدور پروانه ساختمانی براساس قانون و یا اجرای دقیق طرح تفصیلی و طرح جامع شهری، بی توجهی به رعایت استانداردها در کیفیت ساخت و ساز ، خواب کالاها در حوزه بنادر و شکایت از بانکها به دلیل شفاف نبودن نحوه محاسبه سود تسهیلات است. 

\n\n

مدیرکل بازرسی استان بوشهر اضافه کرد: پارسال در قالب 11 پرونده یکهزارو 180 میلیارد ریال حقوق دولتی براساس بازرسی های انجام شده به سازمانها و شرکتهای دولتی برگشت داده شد.

\n\n

وی با اشاره به دولت الکترونیک و دسترسی آسان مردم به سامانه رسیدگی به شکایت ها نیز گفت: پارسال یکهزار و 690 مورد مراجعه سیستمی به این سامانه شد.

\n\n

پرسنل متخلف ادارات

\n\n

آقاجری اضافه کرد: در پی شکایت های مردم در خصوص افراد متخلف در ادارات و دستگاه های اجرایی نیز 126 نفر از این افراد به دستگاه قضایی معرفی شدند که بزه انتسابی به 80 نفر محرز شد.

\n\n

مدیرکل بازرسی استان بوشهر درباره اندازه سقف پرونده‌های بازرسی استان بوشهر ،اظهار داشت: در بازرسی از عملکرد ادارات دولتی هیچ موضوعی مستثنی نیست ضمن اینکه سقفی هم برای ما مشخص نشده است یعنی هر موضوعی را که متوجه شویم خلاف قانون انجام می‌شود را مورد بازرسی قرار می‌دهیم.

\n\n

ورود بازرسی به بحران آب

\n\n

وی گفت: در راستای دفاع از حقوق مردم باتوجه به مشکلات فراروی آب استان بوشهر اداره کل بازرسی به این موضوع نیز ورود کرده است و برخی مسوولانی که در انجام رسالت خود کوتاهی کرده اند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

\n\n

مدیرکل بازرسی استان بوشهر بدون اشاره به نام دستگاه یا فردی دراین زمینه افزود: اگر مسوولان یادشده به تذکرات و نظرات کارشناسی ارایه شده توسط سازمان بازرسی توجه می کردند امروز مردم این استان با مشکلات موجود در زمینه کمبود آب روبرو نمی شدند.

\n\n

آقاجاری، در مورد احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی ساختمان منطقه ویژه پارس جنوبی نیز اظهار داشت: بررسی‌ها ما در مورد این پرونده نشان می‌دهد که این حادثه عمدی نبوده است.

\n\n

وی در مورد پرونده اخلال در نظام اقتصادی و نقش برخی کارکنان دولتی در این پرونده گفت: این پرونده از ابتدا در دادسرا مطرح بوده و ورود ما هم معمولاً برای جلسات هماهنگی بود و ورود مستقیم به پرونده نداشتیم.

\n\n

مدیرکل بازرسی استان بوشهر تصریح کرد: اگر کارمندی هم در ارتباط با این پرونده متهم شناخته شود مربوط به فعالیت وی خارج از اداره بوده است.

\n\n

آغاجری بابیان اینکه پرونده‌ای در مورد مدیران دو شغله در بوشهر نداریم، در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس سابق گمرک بوشهر در پرونده اختلاس از گمرک دخیل بوده یا خیر گفت: در مورد پرونده‌های که ما مورد بررسی قرار دادیم وی ارتباط مستقیم نداشت.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر