جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۴۸
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اداره کل آموزش و پرورش این استان آسیب‌های ناشی از اغتشاش‌های اخیر و موضوع‌های دانش‌آموزی را بخوبی در مدرسه‌های این استان مدیریت کرده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: این استان جزو استان‌هایی بود که در جریان اغتشاش‌های اخیر کمترین آسیب را داشت و همه پای کار بودند.

وی اظهار کرد: هرچند موارد آسیب ناشی از اعتشاش‌های اخیر در مدرسه‌های استان بوشهر بسیار محدود بود اما همین مقدار کم نیز باید مدیریت شوند تا نوجوانان ما دچار مشکل نشوند.

محمدی زاده ادامه داد: باید برنامه فرهنگی مناسبی با استفاده از ظرفیت سپاه و حوزه علمیه تنظیم شود.

وی همچنین برضرورت سرعت بخشی در زمینه واگذاری استخر دانش آموزی به اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر و استفاده از اردوگاه‌های قدس سپاه در مناطقی که اردوگاه دانش آموزی وجود ندارد، تاکید کرد.

استاندار بوشهر گفت: امسال ۱۲۰ طلبه وارد آموزش و پرورش استان بوشهر شده اند که باید از این ظرفیت برای تقویت برنامه‌های فرهنگی استفاده شود.

توزیع ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در مدارس بوشهر 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال با وجود محدودیت اعتباری اما در راستای تامین نیازهای آموزشی دانش آموزان اقدام به توزیع ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی کرده است.

علی موحدی اضافه کرد: در زمان حاضر هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش استان بوشهر نیاز به تجهیزات دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تجهیزات موجود در هنرستان‌ها پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست انتظار می‌رود امسال به عنوان سال تجهیز هنرستان‌ها معرفی تا به این وسیله نیاز کارگاه‌های آنها تامین شود.

موحدی یادآور شد: با وجود تجهیزات آموزشی توزیع شده اما هنوز به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات نیاز است که ۱۰۰- میلیارد تومان آن مربوط به تجهیزات هنرستانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال هفت میلیارد تومان در بخش تامین موتور خودرو در سطح هنرستان‌ها توزیع اعتبار شده است.

موحدی با اشاره به برون سپاری و استفاده از امکانات فنی و حرفه ای و بخش خصوصی در هنرستان‌ها گفت: در زمان حاضر آموزش و پرورش استان بوشهر در این بخش ۱۱ میلیارد تومان بدهی دارد که ۲ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به اداره کل فنی و حرفه ای است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر میانگین جمعیت دانش آموزی استان بوشهر در بخش هنرستان‌ها و کار و دانش ۳۸.۲۳ درصد است این درحالی است که این آمار در سطح کشور ۳۵.۶۹ درصد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر