جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر:
کد خبر: ۱۲۷۶۷۴
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در پی دو سامانه بارشی اخیر ۲۵ میلیون متر مکعب آب در سدهای استان ذخیره شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی محمدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بارش‌های اخیر در سدهای رئیسعلی دلواری، خائیز، ارغون، کلمه و تنگ ارم که در مرحله بهره برداری و آبگیری هستند در مجموع ۲۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: این ذخیره سازی جدا از ذخیره سازی آب در طرح‌های تغذیه مصنوعی است که به همت شرکت آب منطقه‌ای و منابع طبیعی ساخت و ذخیره سازی می‌شود.

محمدی بیان کرد: سد رئیسعلی دلواری با حجم ۶۹۵ میلیون متر مکعب، اگر همین حجم را ذخیره کند همه حق آبه‌ها را در شرایط عادی می‌توانیم تأمین کنیم که هم اکنون تنها ۳۰۰ میلیون متر مکعب در این سد ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سازی به تنهایی ملاک نیست بلکه باید در پایین دست سدها نیز اقداماتی انجام دهیم تا زنجیره آبرسانی به دشت‌ها و نخلستان‌ها تکمیل شود که شامل تأمین، انتقال، مدیریت مصرف و توزیع است که در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی نباید از آن غافل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر