جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۸۶۶
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۱

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به سیاست‌های تشویقی دولت با هدف روان سازی برای انجام کشت قراردادی؛ زمینه برای استفاده از این شیوه برای کشاورزان گندم کار این استان فراهم است.

به گزارش فکرشهر، کبری توکلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از سیاست‌های تشویقی برای کشت قراردادی گندم تامین کودهای پایه تا ۵۰ درصد قیمت تمام شده یارانه‌ای برای گندم‌کاران است.

وی اظهار کرد: پرداخت ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت تشویقی به ازای هر تن گندم تحویلی، در اولویت خرید قرار گرفتن محصول کشت‌های قراردادی و در اولویت پرداخت بودن وجوه ما به ازای خرید از دیگر مشوق های دولت در کشت قراردادی گندم است.

توکلی افزود: بیمه کشت گندم قراردادی اختیاری است و در صورت تمایل به بیمه صدور بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌شود و کشاورزان مابقی حق بیمه را در زمان تحویل محصول به دولت پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: همچنین پرداخت یکهزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هر کیلوگرم گندم یک سیاست تکمیلی است که برای خرید گندم تمام گندم‌کاران اعمال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر استان بوشهر از نظر وضعیت ذخیره کودهای پایه و کود اوره در بهترین حالت قرار دارد و کشاورزان باید بیشترین مصرف بهینه به خصوص از کودهای پایه را داشته باشند که بتوانند به افزایش تولید کمک کنند و بهره وری را در بخش کشاورزی افزایش دهند.

توکلی اظهار کرد: طی آخرین اصلاحیه قراداد؛ پروسه بانک از مراحل ثبت نام حذف و مانند سال گذشته با اداره کل غله و بازرگانی ضمانت نامه تحویل می شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزایش بهره‌وری تولید و کمک به تثبیت قیمت محصول در بازار را از جمله هدف‌های انجام کشت قراردادی عنوان کرد.

براساس برآوردها امسال کشت گندم در سطح ۱۰۰هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان از نیمه دوم آبان آغاز شده است که از این میزان ۱۵ هزارو ۴۰۰ هکتار از این کشتزارها که شامل کشت آبی می‌شود در قالب کشت قراردادی و ۸۵ هزار هکتار نیز کشت دیم است که پیش بینی می‌شود امسال ۹۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر