جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۶۷۲
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: فرماندار دشتستان با بیان اینکه شهید گنجی سفیر پاسداری از فرهنگ انقلاب بود گفت: شهید «صادق گنجی» شهید راه تبیین است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد بنافی صبح پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان در برازجان اظهار داشت: اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی است.

وی با اشاره به جنگ ادراکی و شناختی دشمنان علیه ایران اسلامی تصریح کرد: برآورد آنها این بود که اگر فشار را حداکثر کنند، ایران توان مقابله را نخواهد داشت ولی ایران اسلامی راه تبیین را انتخاب کرد.

فرماندار دشتستان جمهوری اسلامی ایران با روایت صحیح و آگاهی بخشی و تبیین حقیقت، نشان داد که اقلیت متأثر از هجمه رسانه‌ای دشمن، اکثریت این کشور نیستند و سمای واقعی دشمنان را نشان داد که قرار است با پلیدی امور خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه شهید صادق گنجی شهید راه تبیین است ادامه داد: آن شهید در آن دوران احساس تکلیف کرد و برای تبیین عازم پاکستان شد و در این راه به شهادت رسید.

بنافی با بیان اینکه شهید گنجی سفیر پاسداری از فرهنگ انقلاب بود افزود: شهید گنجی الگویی برای تبیین و روشنگری در جهان است.

شهید «صادق گنجی» از اولین شهدای راه بیداری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و افشاگر چهره نفاق در منطقه به شمار می‌رود.

وی روزهای پایانی مأموریت خود را به عنوان رایزن فرهنگی در پاکستان می‌گذراند و در آستانه مراسم تودیعی که روز ۲۸ آذرماه ۱۳۶۹ شمسی در لاهور پاکستان توسط شاعران و نویسندگان پاکستانی برپا کرده بودند، توسط شاخه نظامی سپاه صحابه جلوی درب هتلی که محل برگزاری مراسم تودیع بود ترور شد.

شهید گنجی در مدت حضورش در پاکستان ۱۳ جلد کتاب درباره این کشور و در زمینه‌هایی مانند مسیحیت در پاکستان، زن در پاکستان، شخصیت‌های پاکستان، احزاب و گروه‌های پاکستان، پاکستان و چگونگی فعالیت آمریکا در این کشور و آموزش و پرورش پاکستان به‌رشته نگارش درآورد.

پیکر این شهید والامقام پس از انتقال به زادگاهش کنار دو شهید خانواده‌اش نادر گنجی و هوشنگ مزارعی در گلزار شهدای برازجان آرام گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر