جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۷۳۲
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه گفت: دستاوردهای دانش و فناوری، کشور ما را به رتبه شانزدهم در میان بیش از ۲۰۰ کشور جهان رسانیده که مایه شگفتی ناظران بین المللی شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی عابدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و حوادث اخیر کشور اظهار داشت: در پشت پرده همه این حوادث و اغتشاش‌ها و آشوب‌ها در کشور ما رژیم غاصب صهیونیستی بود که همواره دو هدف راهبردی را بر اساس سیاست‌های اعلامی خود در قبال ایران اسلامی در پیش گرفته است.

امام جمعه موقت گناوه افزود: توقف پیشرفت صنعت هسته‌ای و قدرت نظامی ایران اسلامی از راهبردهای که رژیم کودکش صهیونیستی بوده است.

وی گفت: رکن این راهبردها نافرمانی مدنی و ایجاد جنگ داخلی و قومیتی در داخل کشور و انهدام مراکز صنعتی و اقتصادی و گاهی نیز نیم نگاهی به تأسیسات هسته‌ای بوده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این راهبرد رژیم کودک کش صهیونیستی، آمریکا هم در قضایای اخیر به آنها کمک کرد و بودجه یک میلیارد و نیمی برای آنها تصویب کرد.

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: از نظر صهیونیست‌ها مردم ایران باید به جان هم بیافتند و عملیات ترور و خرابکاری نیز باید به عنوان مکمل این درگیری‌ها باشد.

دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران آروزهای خود را به گور خواهند برد

حجت الاسلام عابدی گفت: طبق این راهبرد صهیونیستی، مردم ایران باید تحت فشار در دو جبهه جنگ با حاکمیت و نظام و مخاصمه و دشمنی با خود وارد دشمنی و جنگ شوند و برادر کشی در کشور به راه بیافتد.

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: اما بدانند با رهبری مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیرت ملت آگاه ایران اسلامی این آرزو را مانند آرزوهای پلید دیگر به گور خواهند برد.

جذب حداکثری اصلی ترین سیاست اجتماعی

حجت الاسلام عابدی اضافه کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری جذب حداکثری همچنان اصلی ترین سیاست اجتماعی رهبر معظم انقلاب و همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند محسوب می‌شود که این اختلاف سلایق سیاسی کمتر شود.

وی ادامه داد: در حوادث پیش آمده اخیر هر گونه دوقطبی و خط کشی به خصوص نسبت به قشر جوان یک خطای راهبردی است و همه ما ملت ایران اسلامی هستیم.

وی بیان کرد: دشمن فهمیده که در این دهه جوانان ایران اسلامی با تکیه بر علم و دانش بومی در حال تسخیر سکوهای بین المللی هستند و لذا در تلاش است تا دوقطبی را در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به ۲۵ آذر روز تحقیق و پژوهش گفت: استعداد علم و تحقیق در ملت ایران از متوسط جهانی بالاتر است و همچنان که تمامی کمیته‌های علمی بین المللی به آن اذهان دارند که ملت ایران ملتی باهوش است.

وی گفت: نزدیک به دو دهه که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده است و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بوده یعنی ۱۱ برابر شتاب رشد متوسط علم در جهان، ملت ایران پله‌های علمی را پیش رفته است.

وی بیان کرد: دستاوردهای دانش و فناوری کشور ما را در این مدت که به رتبه شانزدهم در میان بیش از ۲۰۰ کشور جهان رسانیده که مایه شگفتی ناظران بین المللی شده است.

امام جمعه موقت گناوه اضافه کرد: همه این پیشرفت و دستاوردها در شرایطی که کشور یا در تحریم مالی و یا دچار تحریم علمی بوده است به همت جوانان و دانشمندان کشور اتفاق افتاده است.

انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در ایجاد زیرساخت‌های حیاتی

حجت الاسلام عابدی با اشاره به ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل گفت: انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در ایجاد زیرساخت‌های حیاتی کشور شد و هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور در حوزه‌های عمران، حمل و نقل و ده‌ها نمونه از پیشرفت‌ها محصول روحیه و حضور و احساس جمعی است که انقلاب اسلامی برای کشور به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از خجسته‌ترین پیامدها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و راهبرد اساسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای تحقق اسلام ناب محمدی است.

وی ادامه داد: بدون وحدت حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی کم فروغ است و این نه یک وحدت فیزیکی بلکه این وحدت تقارن و یکی شدن در مبانی معرفت شناسی، ارزش‌های فرهنگی، دغدغه‌ها و حساسیت‌های سیاسی و اجتماعی نیاز دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر