جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۳۳۰
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

فکرشهر: مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان از نظر تعداد قراردادهای منعقد شده ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی روز سه‌شنبه در نشست خبری مدیران اقتصادی استان بوشهر اعلام کرد: در ۹ ماه گذشته از سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۹ قرارداد سرمایه گذاری در ۴۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی استان بوشهر امضا شده است.

وی با بیان اینکه قراردادهای سرمایه گذاری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: پیش بینی اشتغال‌زایی با بهره برداری از این طرح‌های اقتصادی برای یکهزار و ۸۳۶ نفر محقق می شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر اضافه کرد: پیش بینی سرمایه‌گذاری این ۸۹ طرح اقتصادی در مجموع ۲۵ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

حسینی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای احیای واحدهای راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۶۷ واحد راکد در استان بوشهر وجود دارد که امسال مجموعه صنعت، معدن و تجارت احیای ۱۷ واحد را تعهد کرده است.

وی افزود: از این شمار ۱۰ واحد راکد دارای قابلیت احیا در شهرک‌های صنعتی و هفت واحد خارج از این مراکز شناسایی و عارضه یابی شده است.

حسینی عنوان کرد: تامین مالی، گرفتاری های مالیاتی و بیمه‌ای بیشترین مشکلات این واحدها بوده که تا کنون ۱۵ واحد به چرخه فعالیت بازگشته است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر ادامه داد: از ۱۵ واحد احیا شده ۱۰ واحد در شهرک‌های صنعتی استان مستقر بوده که هشت مورد آن به چرخه تولید بازگشته و نشان دهنده تحقق ۸۰ درصد تعهد احیای این واحدها در ۹ ماه امسال است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۷۰ واحد صنعتی با اشتغال زایی پنج هزار و ۴۰۰ نفر در این مناطق فعالیت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر