جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۴۷۴
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: از روز گذشته و با رسانه ای شدن تغییرات احتمالی در فضای مدیریتی استان بوشهر، بخش عمده ای از گفت‌وگوها در فضای شبکه های اجتماعی استان بوشهر حول این موضوع بود که کنکاش ها ایرنا، روایتی جدید از این تغییرات را نشانه رفته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، روز گذشته خبری تحت عنوان تغییر ۵۴ مدیر در استان بوشهر از زبان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که بازتاب وسیعی در فضای شبکه های اجتماعی بر جای گذاشت.

هشتم دی ماه سال گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری خبری از زبان رئیس جمهور اعلام کرد که با تاکید ایشان بر لزوم شایسته‌سالاری در هرگونه تغییر و نصب در دولت، خطاب به همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: اگر بنا بر ابقای مدیران زیر مجموعه خود دارید این کار را انجام دهید و اگر جابجایی مدیری را ضروری می‌دانید، در این کار تسریع کنید؛ چرا که بدنه اجرایی کشور باید در اجرای برنامه‌های تحولی مورد نظر دولت منسجم و دارای انگیزه و دغدغه باشد.

احمد محمدی زاده که چهارم مهرماه سال گذشته سکان استانداری بوشهر را به دست گرفت ابتدا و با نظر مشاوران و دلسوزان استان و پس از بررسی و رصد فضای مدیریت استان، بدون هیچ گونه تعجیل و شتاب نوسازی فضای مدیریتی استان را آغاز کرد هر چند برخی از وی خورده گرفتند که بایستی اتوبوسی مدیران دولت قبل را پیاده کند.

موضوعی که سخنگوی دولت در ۱۷ آذر ماه سال ۱۴۰۰ در برنامه تیتر امشب صدا و سیما آن را رد کرد و درباره بکارگیری مدیران قبلی گفت: باور غلطی وجود دارد که با تعویض دولت باید همه مدیران اتوبوسی تغییر یابند و این یکی از مشکلات کشور ماست. اگر شایسته سالاری مبنا است باید عملکرد تک به تک مدیران به طور منصفانه بررسی شود.

هم خوانی نگاه استاندار بوشهر با استراتژی های دولت پیرامون بررسی منصفانه عملکرد مدیران دولت قبل، سبب شد که با تغییراتی در بدنه حوزه اجرایی استان بوشهر، فقط ۵۴ مدیر از دولت قبل همچنان بر سر کار حاضر باشند.

این خبری بود که روز گذشته از طرف معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر رسانه ای شد و عده ای به اشتباه ۵۴ نفر را تعداد مدیران کلی که قرار است تغییر کنند، انعکاس خبر دادند.

این در حالی است که بر اساس چارت سازمانی وزارت کشور و دستگاه های اجرای استان بوشهر، استاندار به عنوان مقام سیاسی، چهار معاون استاندار بوشهر به عنوان مدیران ارشد، ۱۷ مدیرکل ستادی استانداری، ۲۹ معاون مدیران کل ستادی، ۲ مدیر ستادی استانداری، ۱۰ فرماندار و ۲۳ معاون فرماندار و ۴۵ مدیرکل و تعداد فراوانی از معاونین مدیران کل دستگاه های اجرایی به عنوان مدیران میانی، ۲۷ بخشدار و روسای ادارات شهرستانی به عنوان مدیران پایه قرار دارند که باید ۶۹ مدیر، رئیس، مدیرعامل و نمایندگی وزارت خانه ها و دستگاه های حاکمیتی مرکزی در استان را به آن اضافه کرد.

هر چند آمار تعداد معاونین مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای ادارات شهرستان ها در دست نداریم اما همان آمار موجود از ۲۲۲ نفر مدیر اجرایی استان نشان می دهد که طی یک سال گذشته فقط ۵۴ نفر از آنها هنوز از دولت قبل بر سر کار بوده و تغییر نکرده اند در حالی که طی همین یک سال شمار زیادی از معاونین مدیران دستگاه های اجرایی استان و مدیران ادارات در شهرستان ها تغییر کرده اند که در این آمار لحاظ نشده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر امروز در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص تغییرات احتمالی حوزه های مدیریتی در استان بوشهر گفت: پیاده سازی برنامه های میزان تعامل مدیران دستگاه ها با مرکز برای تخصیص اعتبارات ملی به استان، کمک به رفع مشکلات مردم و یک سری شاخص های عمومی و اختصاصی دیگر، ملاک ارزیابی مدیران است که با وجود اشرافیت کامل استاندار بوشهر بر این فضا تصمیم های به زودی اتخاذ می شود.

اکبر پورات عهدنامه مدیران دولت مردمی که منطبق بر شعارها و برنامه دولت مردمی و برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت است را به عنوان یک اصل برای انتصاب مدیران اجرایی عنوان کرد و گفت: انتظارمی‌رود که تمامی خادمان مردم در این دولت، اصول و ارزش های ۱۰گانه را سرلوحه کلیه تصمیم گیری‌ها و اقدامات خود قرار داده و به آن ملتزم باشند.

وی ادامه داد: التزام عملی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، توجه به نیازهای اولویت‌دار مردم به ویژه محرومان و اقشار آسیب پذیر و استفاده بهینه از تمامی ظرفیتها در جهت رفع آنها، ارج نهادن به فرصت خدمت بی منت به مردم و تلاش مخلصانه و جهادی در گره گشایی از مسایل مردم با محوریت وحدت ملی و تقویت پیکره واحد ایران اسلامی و اهتمام در تأمین عادلانه حقوق عامه و فسادستیزی و نفی مطلق روابط ناسالم اداری، شناسایی زمینه های فسادزا و تعارض منافع و اقدام قاطع، سریع و مؤثر در جهت رفع آنها را جزیی از این عهدنامه ذکر کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت و انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی‌گری، شایسته سالاری در انتخاب خدمتگزاران مبتنی بر معیارهای انقلابی بودن، کارآمدی،‌ پاک دستی و فساد ستیزی، مردم محوری، توسعه ارتباط با آحاد جامعه و رعایت کرامت مردم و تعامل مؤثر با رسانه ها،‌ نقدپذیری و اهتمام جدی به افکار عمومی را از دیگر عهدنامه مدیران دولت مردمی ایران قوی دانست.

وی گفت: طبیعی است که رصد کامل و منصفانه کارنامه مدیرانی که از دولت قبل هنوز فعال هستند و چه افرادی که در این دولت بر مصدرهای مدیریتی نشسته اند، در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته و بخشی از تعداد ۵۴ مدیران کل دستگاه های اجرایی، روسای سازمان ها و مراکز دولتی که از دولت قبل تاکنون در جایگاه مدیریتی، قرار دارند تغییر می کنند.

پورات ادامه داد: از این تعداد بخشی تا پایان امسال، تغییر و نیروهای با انگیزه و فعال جایگزین آنها می شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: این که استان بوشهر و در دومین سال کارکرد دولت ایران قوی نیاز به پوست اندازی در عرصه مدیریتی دارد خواسته به حقی است که از طرف دلسوزان دولت در استان گفته می شود و ما هم معتقدیم که با یک سری از تغییرات می توان حلاوت بیشتری از فضای خدمت صادقانه به مردم ارائه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر