جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۰۶۵
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل سازمان خرما مانند چای، پسته، گندم، برنج در کشور برای ساماندهی مشکلات این محصول ضرورتی انکار نشدنی است که باید رنگ واقعیت بگیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش ملی خرما در بوشهر افزود: تا وقتی که محصول خرما صاحب و متولی پیدا نکند و سازمانی مشخص برای آن تشکیل نشود این مجموعه سامان نمی‌یابد و این همایش‌ها کار ساز نخواهد بود.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۳ استان خرماخیز و درگیر اینمحصول در کشور وجود دارد اما بین آنها به واسطه نبود سازمانی مشخص هیچ هم‌صدایی وجود ندارد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از فرصت تدوین برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای ایجاد سازمان خرما استفاده شود.

وی یادآور شد: خرما، میگو و گوجه فرنگی از جمله ظرفیت‌های استان بوشهر است که با توجه به وابستگی خانوارهای این استان به این صنایع باید زمینه تقویت آنها فراهم شود.

کرمی اظهار کرد: هرچند صنایع نفت، گاز و پتروشمی از جمله صنایع پردرآمد کشور به شمار می‌رود اما روزی به پایان می رسد ولی محصول خرما، میگو و گوجه فرنگی در صورتی که با دانش روز به تولید برسد موجب اشتغال‌زایی و درآمد زایی می‌شود.

وی برضرورت استفاده از دانش بنیان‌ها در تولید خرما ضروری است.

کرمی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و میزهای تخصصی خوب و مفید و مسئولان در جریان مسائل قرار می‌گیرند اما تا زمانی که نخل‌داران به عنوان مهمترین حلقه تولید در این همایش‌های تخصصی حضور نداشته باشند به نتیجه مطلوب در این زمینه نمی رسیم.

وی با انتقاد از پرداخت نشدن خسارت سیلاب به نخیلات استان بوشهر گفت: با وجود وعده های داده شده اما تاکنون ریالی بابت جبران خسارت به نخل‌داران پرداخت نشده است.

کرمی بر ضرورت خرید بموقع، تعیین قیمت مناسب برای خرید محصول به نحوی که نخلدار ضرر نکند، تاکید کرد.

جشنواره بین المللی خرما و صنایع وابسته از روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در استان بوشهر آغاز شده است.

این رویداد شامل نمایشگاه، میزملی، همایش و اختتامیه نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر است.

نظرات بینندگان
اهل اهرم
|
-
|
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
خسارات سیل تابستان چرا هنوز پرداخت نشده است 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر