جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۲۸۴
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: در سال جاری بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج در شهرستان تنگستان پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی ظهر یکشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان تنگستان اظهار کرد: برای تأمین مسکن جوانان، واگذاری زمین و مسکن ملی را در دستور کار داریم که در همین خصوص، در سال جاری روی هم رفته تعداد هزار و ۲۰۰ مسکن در سطح روستاها و شهرهای شهرستان شروع به ساخت شده است.

فرماندار تنگستان بیان کرد: در ۸ ماهه سال جاری، بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: برای کمک به راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی توسط جوانان و زوجین، در ۸ ماهه سال جاری ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در سطح شهرستان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: به واسطه سهل‌انگاری و یک سری کمبودهایی که از دو دهه پیش شروع شده، آمار ازدواج‌ها کاهش یافته و یا خیلی از آنها ختم به جدایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مساله معیشت هم در ازدواج و هم در فرزند آوری می‌تواند تأثیرگذار باشد، گفت: با بررسی این موارد در سطح جامعه، متوجه می‌شویم که اقشار ضعیف در دو موضوع ازدواج و فرزند آوری بهتر عمل می‌کنند، بنابراین نباید این طور تصور کنیم که فقط مسائل اقتصادی باعث کاهش ازدواج و فرزند آوری شده است.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: در مساله ازدواج باید یک نگاه عمومی ایجاد شود و افرادی به عنوان متخصص و مشاور در بین جوانان شهرستان حضور یافته و ذهنیت‌های غلط در خصوص ازدواج را تغییر دهند.

لطفی با بیان اینکه در زمینه ازدواج باید از ظرفیت مشاوران استفاده بیشتری شود، اظهار کرد: واقعیت‌های مسائل جوانان و ازدواج جوانان که در آئین و دین ما آمده، کمتر در جامعه و در بین جوانان پرداخت شده که همین مساله باعث تغییر ذهنیت جوانان و خانواده‌ها شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر