جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک کارشناس امور خانواده گفت: وابستگی اینترنتی مثل کراک بعنوان یکی از مواد مخدر مخرب به جان افراد افتاده است و باعث اختلال در مغز بچه ها می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، سعد عزیزی  درجمع خانواده کارکنان و بسیجیان تنگستان در همایش آسیب شناسی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: درفطرت بچه ها اعتیاد در بازی های رایانه ای خود را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۳۲۳۰
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: یک کارشناس امور خانواده گفت: وابستگی اینترنتی مثل کراک بعنوان یکی از مواد مخدر مخرب به جان افراد افتاده است و باعث اختلال در مغز بچه ها می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سعد عزیزی  درجمع خانواده کارکنان و بسیجیان تنگستان در همایش آسیب شناسی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: درفطرت بچه ها اعتیاد در بازی های رایانه ای خود را نشان می دهد.

\n\n

وی اضافه کرد:برای اینکه مشخص شود فرزندان شما به تلفن همراه و تبلتشان اعتیاد ندارند اگر بتوانند تا 21 روز با این وسایل ارتباطی قطع رابطه کنند مشکلی نخواهند داشت ولی اگر بعد از 3 روز تاب و تحملشان کم شد و سر درد گرفته و بهانه گیر شدند بدانید که اعتیاد دارد.

\n\n

این کارشناس امور خانواده اظهارداشت:نسل جدید به شدت کنجکاو است و می خواهد از همه چیز سر در بیاورد و ازتنبیه نمی ترسد.

\n\n

وی تصریح کرد: دلیل اینکه برخی از بچه ها نسبت به دین گرایش ندارند این است که پدر و مادرها دین را با مباحث تنبیهی و منفی به فرزندان منتقل می کنند و بچه هایشان گرایش منفی پیدا می کنند.

\n\n

این استاد دانشگاه اضافه کرد: نسل جدید به شدت در مسایل تحلیلی واکنش نشان می دهند و نمونه آن همین استفاده از گوشی های موبایل است که به دلیل آی کی یو بالای بچه های نسل جدید در سن چهار سالگی به راحتی با آن می توانند کار کند.

\n\n

عزیزی گفت:نسل جدید بیش از آنچه پدر و مادر می دانند را درک می کنند و چون آی کی یو عالی دارند خیلی از اشتباهات حتی یک بار هم نباید در منزل توسط والدین انجام بپذیرد.

\n\n

وی تاکید کرد: با این وجود نسل جدید در تعاملات اجتماعی و احترام به والدین و بزرگترها از ای کی یو پایینی برخوردارند.

\n\n

عزیزی گفت: هر چه تعداد فرزندان بیشتر باشد تعاملات اجتماعی نیز بیشتر ایجاد شده و در تربیت فرزندان تاثیر مستقیم خواهد داشت که ممکن است درگیری های لفظی؛ رفتاری و تنشی بین آن ها به وجود آید که این نشانه سلامتی آن هاست و اگر غیر از آن باشد و 4 روز بگذرد و درگیری به وجود نیاید باید در سلامتی آن ها شک کرد.

\n\n

وی تاکید کرد: هیچ وقت بچه ها را نباید مقایسه کرد چون بچه های اول درون گرا، دوم برون گرا و سوم بینابین هستند و درون گراها اجتماعی نیستند و زود احساسی می شوند ولی برون گراها شاد و ریل کس هستند و زود اجتماعی می شوند پس نباید آن ها را باهم مقایسه کرد.

\n\n

عزیزی افزود:پناه بردن به رسانه ها نیز باعث ایجاد اختلال در فرزندان نسل جدید می شود و باعث منزوی شدن آنها می شود.

\n\n

عزیزی افزود: یکی دیگر از آسیب های اجتماعی امروز فرزندان و همسران شبکه های اجتماعی و عضویت در این شبکه هاست.

\n\n

وی اظهار داشت: دراستفاده از شبکه های اجتماعی و عضویت درآن باید کمال احتیاط را به خرج داد و با تلفن همراه بدون اطلاعات از این سرویس ها استفاده کرد چرا که امروز هکر های محلی با یک ترفند ساده تمام اطلاعات شما را هک کرده و به آن دست می یابند.

\n\n

عزیزی افزود: والدین به خصوص پدرها درایجاد محبت به دختران خود باید تمام همت لازم را به کار ببرند چرا که اگر دختر کمبود محبت ببیند به شدت درگیر مسائل عاطفی فضای مجازی شده و آسیب می بیند.

\n\n

وی گفت: برای مدیریت فرزندان درداشتن تلفن همراه تا زیر 14 سال بایستی تلفن به صورت اشتراکی با والدین استفاده شود و هرگز نگذارید که فرزندانتان تلفن همراه خود را روی حالت سکوت گذاشته و یا پسورد داشته باشد که اگر این گونه بود در استفاده صحیح آن ها باید شک کرد.

\n\n

وی افزود: استفاده ازاینترنت در خانه بایستی شرطی و به صورت ساعاتی خاص در طول شبانه روز باشد و اگر مدیریت شده نباشد اعضای خانواده با استفاده بیش از حد خود را در دام معضلات و آسیب های شبکه های اجتماعی قرار داده و باعث از هم پاشیدگی کانون خانواده می شود.

\n\n

این استاد دانشگاه گفت:آسیب های اجتماعی متاهل و مجرد، پیر و جوان و زن و مرد نمی شناسد و ممکن است هر قشر یا فردی را مورد هجمه قرار دهد.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر