جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۳۰۸
دوشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تشکیل شرکت‌های تخصصی خدمات کسب و کار که مشاوره حقوقی، بازاریابی و فروش به صنایع ارائه کنند، در کشور ضروری است.

به گزارش فکرشهر، امیرحسین اسدی روز دوشنبه در حاشیه دوره آموزشی منتورینگ و کوچینگ در بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز صنعت دنیا مبتنی بر رویکردهای نوین بهره‌وری، تولید دانش بنیان، بازاریابی و فروش است و سازمان‌های صمت در استان‌ها باید توسعه دهنده این ادبیات در میان صنایع کشور باشند.

وی با بیان اینکه امروز هفت شرکت از ۱۰ مجموعه برتر دنیا، استارتاپی و فناورانه هستند، ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها از دیگر بخش‌هایی است که می‌توانند در توسعه این رویکرد تاثیرگذار باشند.

اسدی توضیح داد: امروز صنعت در دنیا متحول شده و انقلاب چهارم و پنجم صنعتی و دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم مطرح است؛ این انقلاب صنعتی مبتنی بر هوشمندسازی، داده‌های کلان و هوش مصنوعی است و برای همگام شدن با این جریان تنها راهکار این است که بدنه وزارتخانه و سازمان‌های صمت استان‌ها به سمت آموزش و توانمندسازی حرکت کنند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صمت و سازمان‌های وابسته به آن در استان‌ها باید برای اتصال این شرکت‌ها به صنعت و ارائه این خدمات جدید و تخصصی اقدام کند.

وی تاکید کرد: باید هر چه زودتر نشست‌های هم افزایی میان سازمان‌های صمت، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها برگزار شود تا به طور هماهنگ در این زمینه گام بردارند.

اسدی اظهار کرد: در استان بوشهر عزم جدی برای توسعه این رویکرد نوین در بدنه سازمان صمت وجود دارد و امیدواریم بتواند در سطح کشور پیشرو و نقش آفرین باشد.

لزوم ارتقای سهم دانش در تولید و فروش محصولات بومی بوشهر

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر نیز در این گفت‌وگو بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های گسترده‌ای در خرما و نخیلات، مواد معدنی و دریا و صنایع مرتبط با دریا دارد اما در بیشتر موارد فعالیت‌ها سنتی و خام فروشی است.

مهدی صفوی افزود: در زمینه صنایع نفت و گاز نیز تنها یک لایه فرآوری در محصولات پتروشیمی انجام و صادر می‌شود، در حالی که می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالاتری را برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

وی تفاوت میزان درآمدزایی خرما در بوشهر و دیگر نقاط جهان را اقدامات دانش بنیان دانست و گفت: تا زمانی که در حوزه‌های مزیتی این استان از ایده ها و پیشنهادهای خلاق و نواورانه استفاده نشود به ارزش افزوده مورد نظر دست پیدا نمی‌کنیم.

صفوی اضافه کرد: بدون اقدامات نوآورانه و دانشی، در صورت برداشته شدن حمایت‌های دولتی قدرت صادرات محصولات بوشهر از دست می‌رود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به دوره آموزشی خدمات کسب و کار در استان بوشهر، تاکید کرد: باید سهم دانش و فعالیت‌های فناورانه در تولید و فروش محصولات بومی این استان افزایش یابد.

۳۲ خدمت طراحی شده وزارت صمت بهره‌وری صنایع را ارتقا می‌دهد

رئیس اداره آموزش،پژوهش و فناوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هدف از برگزاری دوره آموزشی منتورینگ و کوچینگ که وزارت صمت آن را در همه استان‌ها آغاز کرده، آشنایی و فرهنگ‌سازی فعالان صنعت و معدن با خدماتی است که در عین نیاز، مغفول مانده بود.

یونس صالحی افزود: این دوره آموزشی کمک می‌کند تا با ایجاد ذهینیت بر اساس رویکرد انقلاب چهارم صنعتی در راستای بهره وری گام برداریم و این دوره مقدمه‌ای برای قدم‌های آینده است.

وی گفت: در صورتی که ۳۲ خدمت مورد نیاز صنایع که از سوی وزارت صمت تعریف شده بخوبی جاری شود، بسیاری از هزینه‌های تولید و فروش کاهش و بهره وری افزایش می‌یابد.

صالحی عنوان کرد: این خدمات حوزه‌های زنجیره تامین، تامین مالی، رایانش ابری، پلتفرم‌ها و سکوهای اتصال عرضه و تقاضا، کاریابی و مشاوره کسب و کار و هوشمندسازی را در بر می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر