جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۷۶۱
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: کاربران، بسترهای فضای مجازی به عنوان یک صفحه و حریم خصوصی حتی اگر هم دارای رمزهای قوی باشد را انتخاب نکنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از پلیس، سرهنگ مهدی قاسمی  اظهار کرد: کاربران بدون تحقیق به اظهارات طرف مقابل حتی در صورت ارائه تصاویر هویتی، سجلی و شغلی اعتماد ننمایند.

وی افزود: استفاده از رمزهای ترکیبی برای تجهیزات دیجیتال همراه و تغییر دوره‌ای آنها و به‌روز کردن مستمر آنتی‌ویروس‌های معتبر می‌تواند در افزایش امنیت حریم خصوصی در فضای مجازی مثمر ثمر قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر توصیه کرد: کلیک نکردن کاربران بر روی لینک‌های با منابع ناشناس می تواند دست سارقین و مجرمین فضای مجازی را کوتاه نماید، همچنین تاکید می شود که تصاویر حریم خصوصی خود را در تجهیزات متصل به اینترنت ذخیره نکنید.

قاسمی به شهروندان گفت: برنامه‌های کاربردی بانکی و غیره از منابع معتبر دریافت کرده و موارد تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی را دانلود ننمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر