جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۹۹۷
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

فکرشهر: معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی گفت: طرح‌های پیشگیری از بروز حریق در سطح شهرستان دشتی تدوین شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر قائدی صبح یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دشتی اظهار داشت: شهرداران و دهیاران نسب به اطلاع رسانی به مردم در خصوص آتش سوزی اراضی کشاورزی و مراتع از طریق فضای مجازی و نصب بنر اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی با بیان اینکه منابع طبیعی و دهیاران حتماً جهت قطع زنجیره آتش نسب به ایجاد آتش بُر اقدام کنند، ادامه داد: بخشداران دوره‌های آموزشی مقابله و اطفا حریق را با همکاری آتش نشانی شهرداری‌های شهرستان برای دهیاران برگزار کنند.

قائدی اضافه کرد: برنامه ریزی جهت بکارگیری و استفاده از نیروهای داوطلب مردمی در مواقع بحران‌ها به خصوص آتش سوزی‌ها، ملخ صحرایی و غیره اهتمام ویژه صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی گفت: طرح‌های پیشگیرانه از بروز حریق و اطفا در سطح شهرستان تدوین شود.

وی تصریح کرد: بخشداران به طور گسترده نسب به اطلاع رسانی به دهیاران و شوراها در خصوص آتش سوزی مراتع و اراضی کشاورزی اقدام کنند.

قائدی یادآور شد: با توجه به افزایش پوشش گیاهی در حاشیه جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی و احتمال وقوع آتش سوزی با منشأ انسانی راهداری نسب به پاکسازی حاشیه جاده‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امدادی عملیاتی و خدماتی و سایر دستگاه‌های اجرایی همراه با امکانات و تجهیزات لازم بمنظور مقابله با حوادث آتش سوزی احتمالی بر اساس شرح وظایف آمادگی کامل داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر