جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۰۱۴
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۹۲ نفر از کشاورزان این استان در سامانه سماک ثبت‌نام کرده و این آمار باتوجه به شروع فصل زراعی برای باغات بخصوص محصول خرما به سرعت افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، نوذر منفرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همه محصولات کشاورزی این استان با گرفتن کد کیو آر از طریق سامانه مجوزهای الکترونیک کشاورزی سماک شناسه‌دار می‌شوند.

وی اظهار کرد: این کد با ثبت نام متقاضیان شروع می‌شود و در ادامه با سامانه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مرتبط شده و تمامی فعالیت های انجام شده از بدو کاشت محصول تا انتهای برداشت از سوی کارشناسان عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ثبت و پس از اتمام فرایندهای مربوطه کد شناسه برای محصول مورد نظر دریافت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون برای بیشتر محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای کشور این فرایند تعریف و مقرر شده که به تدریج برای تمامی محصولات کشاورزی نیز این فرآیند انجام شود.

وی گفت: با اختصاص این کد شناسه برای محصولات کشاورزی تمامی اقدامات انجام شده بر روی محصول در سامانه ثبت شده و صادرات محصول به کشورهای طرف صادراتی بدون نگرانی از وجود باقیمانده آلاینده ها انجام می شود.

منفرد تاکید کرد: با این کد شناسه، عرضه محصول به بازار داخل نیز با اطمینان از سلامت محصول برای مصرف‌کننده همراه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر