جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۲۳۶
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: فرماندار دشتستان گفت: با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری انجام گرفته باید به طور مداوم از دستگاه های مولدساز گزارش بگیریم و در بخش رونق تولید در دشتستان باید جهش بزرگی صورت بگیرد.

به گزارش فکرشهر، احمد بنافی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان در سال جدید اظهار داشت: سال گذشته کار خوبی در بخش کشاورزی خصوصا تولید گندم صورت گرفت و امسال برداشت محصول بسیار خوبی خواهیم داشت و در همین راستا باید خود را برای ادغام صنعت و کشاورزی آماده کنیم و برای اینکه بتوانیم کار صنعتی در کشاورزی و به طور مثال در بخش خرما انجام دهیم باید صنایع مربوطه را ایجاد و یا افزایش دهیم.

وی ادامه داد: کارگروه تنظیم بازار باید فعالیت خود را بیش از قبل کند هرچند کارهای خوبی انجام شده اما کفایت نمی کند و در راستای کاهش تورم باید این فعالیت ها بیشتر شود.

فرماندار دشتستان با تاکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع مطالبه جدی رییس جمهور است و باید این کار را سرلوحه خود قرار دهیم افزود: باید با مهربانی و لطافت با مردم سخن بگوییم و اگر نمی توانیم گره ای باز کنیم لااقل نمک نپاشیم و همه روسای دستگاه های اجرایی باید فرمایش رییس‌جمهور درباره تکریم ارباب رجوع را پشت در اتاق خود نصب کنند.

بنافی تصریح کرد: در سال گذشته هم اتفاقات ناراحت کننده داشتیم و هم اتفافات خوب؛ در زمینه اتفاقات بد می توان به سیل و بی آبی همزمان گرفته تا تورم و اغتشاشات اشاره کرد البته توفیقات خوبی نیزداشتیم که همدلی بین ارکان مختلف شهرستان از جمله آن بود.

وی بیان کرد: مسیر حرکت، یک مسیر پیش رونده و رو به جلو است و در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بحث آب، نزدیک به ۲۵۰ واحد مسکن ملی، کارهای بسیار خوبی در بخش بهداشت و درمان، راه، آموزش و ‌پرورش و… انجام گرفت.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه تخصیص های سال ۱۴۰۱ نهایی شده و بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد اعتباراتی که در نظر گرفته شده بود تخصیص داده شده است، گفت: متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی هنوز نمی دانند که تخصیص های آن اداره در چه قسمتی است.

احمد بنافی تاکید کرد: در همین روزهای ابتدایی سال اعلام می کنم، روزانه از ادارات و دستگاه های اجرایی شخصا بازدید کرده و رییس دستگاه باید اطلاعات کاملی درباره پروژه ها واعتبارات داشته باشد و اگر اطلاع دقیق نداشته باشد همانجا با مدیرکل آن اداره تماس خواهم گرفت.

وی با بیان اینکه از تمامی روستاهای شهرستان بازدید خواهیم کرد و مشکلات را احصا می‌کنیم افزود: کتابچه ای تدوین و بر اساس آن برای مشکلات روستاهای دشتستان برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

فرماندار دشتستان ادامه داد: باید روی جذب سرمایه گذار برنامه ریزی شود تا پول ها به جای سرمایه گذاری در بازار خودرو و مسکن در شهرک های صنعتی و تولید هزینه شود.

بنافی تصریح کرد: نظارت بر پروژه های عمرانی دهیاری ها و ایضا مسائل مالی دهیاری ها از جمله کارهایی است که در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: دستگاه های اجرایی باید از سر مهربانی و احترام متقابل با هم وارد شوند و اختلافی بین آنها صورت نگیرد ‌و اگر اختلافی رخ داد فرمانداری سعی می‌کند آن را برطرف کند.

فرماندار دشتستان تاکید کرد: زیبنده نیست دستگاهی در بین سال اعلام کند که بودجه فرهنگی به پایان رسیده و این نشان از سومدیریت آن دستگاه است.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه کارهایی که در ادارات انجام می‌شود باید به اطلاع عموم رسانده شود تا ایجاد امید صورت گیرد، گفت: همه دستگاه های اجرایی تا سه شنبه هفته آینده فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در راستای تحقق شعار سال به فرمانداری تحویل دهند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان دشتستان بیان کرد: سه قرارگاه در دشتستان داریم که همه باید کمک کنند تا برنامه های آن انجام شود از جمله آن ها قرارگاه عفاف و حجاب است که مصوبات آن  به ادارات ارسال شده و روسای ادارات باید مواردی که خواسته شده را انجام داده و ارسال کنند.

مصطفی بارگاهی افزود: همه روسای ادارات توجه داشته باشند تمامی استعلامات اداری باید از طریق سامانه دولت انجام شود و کسی نباید به صورت نامه دستی کاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته وقت زیادی از فرمانداری گرفته شد تا اختلاف بین دستگاه های اداری رفع شود که باید این مشکل حل شده و اگر موردی و مشکلی بین دستگاهی رخ دهد امتیاز منفی برای رییس آن اداره در نظر گرفته خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری دشتستان گفت: مناسبت های تقویمی مشخص است و باید برنامه ریزی دقیق و مشخصی از طرف ادارات انجام شود.

معاون سیاسی فرماندار با اشاره به اینکه عدم پاسخ به موقع نامه ها از طرف دستگاه های اجرایی مورد دیگری است که باید اصلاح شود گفت: سال گذشته بازدیدهای سرزده از ادارات را در دستور کار داشتیم و امسال نیز این روند را ادامه خواهیم داد و نظم و انضباط بسیار مهم است.

بارگاهی تصریح کرد: هر مدیر و رییس دستگاه اجرایی که به جلسه دعوت می‌شود باید شخصا در جلسه حضور پیدا کند و اگر نمی خواهد بیاید باید با اطلاع قبلی باشد و اگر فردی را به عنوان نماینده می فرستد آن فرد باید اختیار کامل داشته باشد در غیر این صورت نماینده دستگاه نمی تواند در جلسه حضور پیدا کند.

معاون عمرانی فرمانداری دشتستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان فرماندار و کارشناسان عمرانی فرمانداری به تمام روستاها و شهرهایی که پروژه دارند سرکشی خواهند کرد تا جمع بندی مشکلات و روند پروژه ها صورت بگیرد و در شورای برنامه ریزی برای آن ها اقدامات لازم انجام شود.

حسین بی باک افزود: سال گذشته پروژه های بزرگی که بعضا سال ها مغفول مانده بودند کارهای آن انجام گرفت و امسال نیز پروژه های بسیار خوبی کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل بنیادشهید استان بوشهر گفت: با توجه به تصمیمی که در جلسات استان گرفته شده قرار است نماینده بنیادشهید در بخشداری ها استقرار پیدا کند.

نعمت اله غلامپور با بیان اینکه دشتستان با تمام شهرستان ها فرق دارد گفت: مراسم تودیع رئیس فعلی بنیاد شهید شهرستان دشتستان است و ملک زاده یکی از قوی ترین روسای بنیاد شهید استان بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اداراتی بودیم که ۱۲ مدیر ارشد خود را از دست دادیم تصریح کرد: امسال ۱۶ نفر از مسوولین اداره کل و ادارات شهرستان های بنیادشهید بازنشسته می‌شوند.

به گزارش فکرشهر، اولین جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان چهارشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ در محل فرمانداری این شهرستان برگزار و پایان از خدمات احمد ملک زاده تقدیر به عمل آمد و ابراهیمی به عنوان رییس جدید بنیاد شهید شهرستان دشتستان معرفی شد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر