جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۵۹
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: انتظار می‌رود با تلاش مضاعف مسئولان، مشکل تامین گاز مایع در دشتستان رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: ماه خوب خدا کم کم به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود و سفره‌ای از رحمت و مهربانی که به مدت یک ماه برپا شده بود در حال برچیده شدن است.

وی اضافه کرد: ماه رمضان با سحرهای زیبا و با لحظات عرفانی افطارش، با مناجات شبانه‌اش و عظمت شب‌های قدرش رو به پایان است؛ برای درک دوباره این همه زیبایی باید یک سال صبر کنیم.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: حسرت پایان ماه رمضان هم برای کسانی است که از فرصت‌های این ماه استفاده کردند و آن را قدر دانستند و هم برای افرادی است که از لحظات ناب آن غافل بودند و فرصت سوزی کردند؛ همه امروز حسرت می‌خورند.

وی افزود: امروز با ماه مبارکی وداع می‌کنیم که رفتنش برای ما دشوار است و غمگینمان می‌کند، ماهی که عبادت و شب‌زنده داری در آن برتر از هزار ماه است؛ ماهی که شب‌های آن با فضیلت‌ترین شب‌ها، ساعات آن از بهترین ساعت‌ها و حتی خواب در آن عبادت محسوب می‌شد و نفس‌ها تسبیح خداوند بود و بهترین فرصت برای آمرزش گناهان و توبه بود.

مصلح با اشاره به خداحافظی با قطعه بهشتی از زمان تاکید کرد: مقام معظم رهبری درباره وداع با ماه مبارک رمضان می‌فرمایند: «امام سجاد علیه السلام در دعای وداع ماه رمضان، آنچنان از فراق این ماه می‌نالد که بارها و بارها بر ماه رمضان درود می‌فرستد؛ خداحافظی با این قطعه بهشتی از زمان عمر ما و از طول دوران سال، یعنی ماه رمضان است.

وی‬ ادامه‬ داد: جملاتی که امام زین ‏العابدین (ع) در این خداحافظی بیان می‌فرماید، گویای این مسئله است که این ماه چه ارزش و عظمتی دارد.

امام جمعه برازجان با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس تصریح کرد: واقعه طبس آغازی بر پایان مداخلات آمریکا در منطقه بوده است.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام با اشاره به افول روزافزون آمریکا طی چند دهه اخیر، نشانه‌های این تضعیف را از دو بعد داخلی و خارجی برشمردند.

مصلح گفت: آمریکا در داخل، گرفتار انواع دوقطبی خطرناک است، یکی دوقطبی سیاسی که «دو سه سال پیش سر انتخابات به وجود آمد؛ این دوقطبی هنوز به حال خودش با شدّت باقی است»؛ دیگری دوقطبی مربوط به مسائل تبعیض نژادی و چالش سیاه‌پوست-سفیدپوست.

وی اظهار داشت: به غیر از مسأله تبعیض نژادی، آمریکا در زمینه‌ی فاصله طبقاتی نیز دوقطبی دارد که هر روز هم تشدید می‌شود؛ یعنی علاوه بر رنگین‌پوستان و مهاجرینی که در طبقات پایین‌تر اقتصادی قرار دارند، سفیدپوست‌های بسیاری هم هستند که با همین وضعیت سر می‌کنند.

مصلح خاطرنشان کرد: به موازات این نشانه‌های داخلی افول، نشانه‌های خارجی افول شیطان بزرگ هم مشهود است. آمریکا دیگر نمی‌تواند چالش‌های جهانی را کنترل کند. رقبای آمریکا یعنی چین، روسیه، ایران نظم‌جهانی آینده را تغییر خواهند داد. دیگر نظم آینده‌ی جهانی تک‌قطبی نخواهد بود بلکه گروه‌بندی‌ها نتیجه را مشخص خواهد کرد.

وی گفت: بسیاری از افراد بی‌بضاعت تاکنون نتوانسته‌اند از گاز شهری برخوردار شوند و همچنان از طریق خرید گاز مایع و کپسول گاز نیاز سوخت را تأمین می‌کنند.

امام جمعه برازجان ادامه داد: انتظار می‌رود که تا زمانی که همه مردم از نعمت گاز خانگی برخوردار نشده‌اند گاز مایع آنها تأمین شود تا خدای ناخواسته در زندگی آنها اختلالی ایجاد نشود لذا از مسئولان برای رفع این مشکل تدبیر و چاره‌جویی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر