جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۸۳۶
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر با تأکید بر فراهم شدن فرایند توسعه صادرات ماهی پرورشی گفت: با توجه به آغاز برداشت ماهی پرورشی در استان باید روند صادرات به کشورهای هدف تسریع شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح چهارشنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر از تولید ماهی طرح پرورش ماهی در قفس این سازمان در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این طرح سال گذشته قفس‌های پرورشی در خلیج‌فارس به ظرفیت یک‌هزار تن به آب‌اندازی شد اکنون فصل برداشت محصول تولیدی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح بازدهی و راندمان بسیار خوبی دارد افزود: سازمان اوقاف تجربه بسیار موفقی در طرح پرورش ماهی در قفس دارد.

استاندار بوشهر به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه، توافق شد سازمان اوقاف طرح‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی اجرایی کند.

محمدی‌زاده از تکمیل زنجیره ارزش حوزه آبزی‌پروری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و تصریح کرد: این طرح ضمن اینکه منافع قابل توجهی دارد سبب ترویج توسعه طرح‌های زنجیره ارزش در بین مردم می‌شود.

وی تأکید کرد: با حضور مسئولان ذیربط توافق شد بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه به‌عنوان محورهای جدید همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرایی شود و امید می‌رود روز به روز در استان بوشهر شاهد افزایش سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف کشور در راستای عبور از شرایط سخت جنگ اقتصادی و تأمین امنیت غذایی باشیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های مهم در امر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی دارد افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در امر پرورش ماهی در قفس، نقش پیشران و فرهنگ‌سازی در این عرصه دارد.

محمدی‌زاده با تأکید بر فراهم شدن فرایند توسعه صادرات ماهی پرورشی از استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز برداشت ماهی پرورشی در استان باید روند صادرات به کشورهای هدف تسریع شود.

وی تولید بچه ماهی، تکثیر و خوراک آبزیان در زمان پرورش را از برنامه‌های سازمان اوقاف دانست و بیان کرد: ظرفیت تولید ماهی پرورشی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان بوشهر امسال به ۳ برابر افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر