جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: غذاهای پروبیوتیک به عنوان غذاهای مفید ، فرهنگ سازی و ایجاد یک طرز فکر نوین در درک این مطلب که فرآورده های پروبیوتیک قرص و کپسول نبوده بلکه جزئی از سبد غذایی روزانه خانوار به شمار می آیند و بسیار ضروری هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، علاوه بر معرفی غذاهای پروبیوتیک به عنوان غذاهای مفید ، فرهنگ سازی و ایجاد یک طرز فکر نوین در درک این مطلب که فرآورده های پروبیوتیک قرص و کپسول نبوده بلکه جزئی از سبد غذایی روزانه خانوار به شمار می آیند بسیار ضروری است .
کد خبر: ۱۴۱۸۰
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۶

فکرشهر: غذاهای پروبیوتیک به عنوان غذاهای مفید ، فرهنگ سازی و ایجاد یک طرز فکر نوین در درک این مطلب که فرآورده های پروبیوتیک قرص و کپسول نبوده بلکه جزئی از سبد غذایی روزانه خانوار به شمار می آیند و بسیار ضروری هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، علاوه بر معرفی غذاهای پروبیوتیک به عنوان غذاهای مفید ، فرهنگ سازی و ایجاد یک طرز فکر نوین در درک این مطلب که فرآورده های پروبیوتیک قرص و کپسول نبوده بلکه جزئی از سبد غذایی روزانه خانوار به شمار می آیند بسیار ضروری است .

\n\n

فرآورده های لبنی بهترین حامل پروبیوتیکها می باشد. در بین فرآورده های لبنی ماست، پنیر، دوغ و کفیر می تواند جزء غذاهای پروبیوتیک باشد.ماست دارای پروبیوتیک لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس است. بااین‌حال، هنگام خرید ماست باید مراقب باشیم، به‌این‌علت که برخی از محصولات ماست، باکتری‌های خوب لازم را ندارند. برای اطمینان، محصولات ماستی بخرید که بر روی برچسب آن عبارت‌های "محیط کشت فعال" و یا "محیط کشت زنده" چاپ‌شده باشد. این ماست‌ها برای دستگاه گوارش شما مفید هستند.

\n\n

کلم تخمیر شده یا کلم رنده شده و آب پز شده با سرکه حاوی پروبیوتیک هاست، میسو یکی دیگر از مواد غذایی تخمیری است که حاوی مقدار خوبی از پروبیوتیک ها است. به‌طور خاص، میسو دانه سویا یا ادویه تخمیرشده است که در غذاهای مختلف به‌خصوص در سوپ استفاده می‌شود. 

\n\n

تمپه غذای تخمیری است که دارای مزایای پروبیوتیک است. این غذا سویای تخمیر شده است که در غذاهای گیاه‌خواران به‌عنوان جایگزین گوشت استفاده می‌شود. علاوه بر خواص پروبیوتیکی، تمپه منبعی غنی از پروتئین هم هست. میوه‌ها مانند موز و گوجه‌فرنگی و سبزیجات، از قبیل سیر، پیاز و مارچوبه، هم حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک هستند.

\n\n

برخی از مزایای این باکتریها و متابولیت های تولید شده توسط آنها : اثرات درمانی و پیشگیری کننده پروبیوتیک‌ها عبارتند از خاصیت ضد میکروبی کاهش عدم جذب لاکتوز کاهش سطح کلسترول سرم خون فعالیت ضد جهشیفعالیت‌ ضد سرطانی تحریک سیستم ایمنی درمان و پیشگیری آلرژی کمک به نوزادان زودرس و کم‌وزن برای افزایش وزن آلرژی‌های پوستی و غذایی در اطفال برخی عفونت‌های باکتریایی زایمان زودرس بیماری التهابی روده عفونت‌های راجع به مثانه و گوش خرابی دندان‌ها اسهال مزمن و اسهال مسافرتی کاهش میزان کلسترول خون شده دکتر خسروی پری بیوتیک ها راترکیبات هضم ناپذیر یا هضم پذیراند بیان کردکه در برابر آنزیم های گوارشی بدن انسان هستند که رشد و فعالیت میکروارگانیسم های پروبیوتیک را به طور انتخابی تحریک می کنند .

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر