جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارگاه پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی با حضور کاردانان و کارشناسان مبارزه با بیماریها شبکه بهداشت و درمان دشتستان برگزار گردید.\n\nبه گزارش فکرشهر، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان که به عنوان مدرس کارگاه اموزشی حضور داشت  ،نخست ،آناتومی و عملکرد یک قلب سالم را تشریح نمود و سپس عوامل خطر بیماریهای قلبی را به تفکیک بررسی و توضیح داد. \n\nدکتر برهان گفت: عوامل خطر اصلی در بیماریهای قلبی و عروقی، را  می توان به دو دسته(قابل تعدیل و غیر قابل تعدیل) تقسیم بندی کرد.
کد خبر: ۱۵۲۷۸
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: کارگاه پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی با حضور کاردانان و کارشناسان مبارزه با بیماریها شبکه بهداشت و درمان دشتستان برگزار گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان که به عنوان مدرس کارگاه اموزشی حضور داشت  ،نخست ،آناتومی و عملکرد یک قلب سالم را تشریح نمود و سپس عوامل خطر بیماریهای قلبی را به تفکیک بررسی و توضیح داد. 

\n\n

دکتر برهان گفت: عوامل خطر اصلی در بیماریهای قلبی و عروقی، را  می توان به دو دسته(قابل تعدیل و غیر قابل تعدیل) تقسیم بندی کرد.

\n\n

در ادامه توضیح داد که عوامل خطر غیر قابل تعدیل مانند سن،جنس و... و عوامل خطر قابل تعدیل ،مثل چاقی ،عدم تحرک،تغذیه نامناسب (مصرف نمک و چربی ) و دخانیات می باشند .

\n\n

این مقام مسئول اضافه کرد به دلیل مصرف بالای قلیان در شهرستان ،باید این عامل را زنگ خطری تلفی کرد که سلامت شهروندان را تهدید می کند و نیاز است اطلاع رسانی وسیع و گسترده ای در خصوص آگاهی دادن به مردم در مورد خطرات و زیانهای قلیان داده شود ،و این مهم محقق نمیشود به جز با همکاریهای بین بخشی در سطح شهرستان .

\n\n

به گزارش شبکه بهداشت و درمان دشتستان، دکتر برهان در پایان از نیروهای بهداشتی خواست که هفته سلامت قلب که از 5تا 9 مهر می باشد و با توجه به شعار این هفته (قلب سالم من ) فعالیتهایی را در مناطق تحت پوشش خو.د برگزار نمایند. 

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر