جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح تنبلی چشم با هدف غربالگری، تشخیص زودرس، درمان بموقع این بیماری و شناسایی سایر اختلال های بینایی در این استان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مهرداد ابراهیمی درگفت وگو با ایرنا افزود: این طرح امسال با مشارکت 458مربی آموزش دیده در 436مرکز بینایی شامل 12پایگاه دائمی، 191پایگاه سیار و 233مهد کودک و آمادگی دراستان بوشهر اجرا می شود.\n\nوی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 70 درصد کل جمعیت 55هزار و 288 نفری کودکان سه تا شش سال استان زیر پوشش طرح تنبلی چشم قرار گیرند.
کد خبر: ۱۶۰۲۴
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح تنبلی چشم با هدف غربالگری، تشخیص زودرس، درمان بموقع این بیماری و شناسایی سایر اختلال های بینایی در این استان آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مهرداد ابراهیمی درگفت وگو با ایرنا افزود: این طرح امسال با مشارکت 458مربی آموزش دیده در 436مرکز بینایی شامل 12پایگاه دائمی، 191پایگاه سیار و 233مهد کودک و آمادگی دراستان بوشهر اجرا می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 70 درصد کل جمعیت 55هزار و 288 نفری کودکان سه تا شش سال استان زیر پوشش طرح تنبلی چشم قرار گیرند.

\n\n

ابراهیمی اظهارکرد: با اجرای طرح تنبلی چشم در سال گذشته 456کودک مبتلا به تنبلی چشم و یکهزار و 30 کودک نیز به سایر اختلال های بینایی شناسایی شدند.

\n\n

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه بیماری تنبلی چشم هیچ علامت ظاهری ندارد بهترین زمان برای تشخیص این بیماری در دوره طلایی سه تا شش است و خانواده ها برای ارزیابی و غربالگری کودکان خود توجه لازم را داشته باشند.

\n\n

ابراهیمی تاکید کرد: درمان تنبلی چشم در گروه سنی سه تا شش سال بیشترین اثر را به دنبال دارد.

\n\n

وی با اشاره به 20 سالگی اجرای طرح تنبلی چشم گفت: در این مدت 367هزار و 656کودک سه تا شش سال در استان بوشهر معاینه که از این جمعیت سه هزار و 903کودک مبتلا به تنبلی چشم و 10 هزار و 479 کودک نیز به سایر اختلال های بینایی شناسایی شده اند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر