جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بررسی راهکارهای افزایش سطح کیفیت آموزش و افزایش شمار مدارس غیردولتی\n\nبه گزارش فکرشهر، امروز اعضای ستاد هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی 31 استان کشور در همایشی یک‌روزه در بوشهر گرد هم آمدند تا راه‌های افزایش مشارکت مردم در ایجاد مدارس غیردولتی، بیشتر شدن شمار این مدارس و افزایش سطح کیفیت آموزش در این مدارس و مراکز را بررسی کنند.
کد خبر: ۱۶۸۲۶
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۷

فکرشهر: بررسی راهکارهای افزایش سطح کیفیت آموزش و افزایش شمار مدارس غیردولتی

\n\n

به گزارش فکرشهر، امروز اعضای ستاد هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی 31 استان کشور در همایشی یک‌روزه در بوشهر گرد هم آمدند تا راه‌های افزایش مشارکت مردم در ایجاد مدارس غیردولتی، بیشتر شدن شمار این مدارس و افزایش سطح کیفیت آموزش در این مدارس و مراکز را بررسی کنند.

\n\n

مدیرکل دفتر مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش در حاشیه‌ی این همایش در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هم‌اکنون نزدیک به یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در 12 هزار مدرسه‌ی غیردولتی و 12 هزار مرکز آموزش غیردولتی در کشور تحصیل می‌کنند که 12 درصد جمعیت دانش‌آموزیِ کشور را شامل می‌شود.

\n\n

مجتبی زینی‌وند با اشاره به اینکه رییس‌جمهور تأکید دارد این آمار به 20 درصد برسد، افزود: سیاست دولت توسعه‌ی مشارکت مردم و کمک به حوزه‌ی آموزش‌وپرورش است که در همین راستا آسان‌سازی فرآیند صدور مجوز برای ایجاد مدارس و مراکز غیردولتی در دستور کار است.

\n\n

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیشتر این مدارس و مراکز در فضای استیجاری فعالیت می‌کنند و فضای تحصیلیِ مناسبی ندارند که پس از راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه‌ی مدارس غیردولتی که در قانون دائمی‌شدن مدارس غیردولتی مصوب شده از این مدارس حمایت می‌شود.

\n\n

به‌گفته‌ی زینی‌وند استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی این مدارس از دیگر برنامه‌های ارتقاء مدارس غیردولتی است.

\n\n

ناصر کرمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر هم گفت: پنج و نیم درصد دانش‌آموزان استان بوشهر یعنی 13 هزار و 500 دانش‌آموز در 190 مدرسه‌ی غیردولتی استان تحصیل می‌کنند که نسبت به میانگین 11 درصدی کشور آمار پایینی است. امسال 186 هزار دانش‌آموز در استان بوشهر مشغول تحصیل هستند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر