شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: «مهرداد پولادی یک بار مانند تعداد زیادی از فوتبالیست‌ها، مبالغی را پرداخت کرد و کارت پایان خدمت گرفت، یک بار با کمک دوستانش و بدون کارت پایان خدمت معتبر ایران را ترک کرد و دوستان سربازش و تیم ملی را تنها گذاشت و یک بار دیگر با وجود لطف‌هایی که به تیم ملی و سربازانش شده بود، منافع خود را به منافع فدراسیون، تیم ملی و بازیکنان سرباز ارجح دانست.»
کد خبر: ۱۷۶۵۱
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴

فکرشهر: «مهرداد پولادی یک بار مانند تعداد زیادی از فوتبالیست‌ها، مبالغی را پرداخت کرد و کارت پایان خدمت گرفت، یک بار با کمک دوستانش و بدون کارت پایان خدمت معتبر ایران را ترک کرد و دوستان سربازش و تیم ملی را تنها گذاشت و یک بار دیگر با وجود لطف‌هایی که به تیم ملی و سربازانش شده بود، منافع خود را به منافع فدراسیون، تیم ملی و بازیکنان سرباز ارجح دانست.»

\n\n

به گزارش فکرشهر، «عصر ایران» نوشته است: «مهرداد پولادی پیشمان شده؟» این یک پیش‌درآمد است برای بازگشت احتمالی مهرداد پولادی به ایران. قرارداد مدافع چپ‌پای سابق تیم ملی ظاهراً با باشگاه الشحانیه به پایان رسیده و به احتمال زیاد پیشنهاد دیگری روی میز ندارد. شایعاتی هم که این روزها شنیده می‌شود حاکی از بازگشت او به ایران و البته تیم تراکتورسازی دارد. صحبت‌های امیر قلعه‌نویی در دفاع از بازیکنان سرباز در مقابل نظام وظیفه می‌توانست اشاره‌ای به موضوع پولادی داشته باشد.

\n\n

large-15.jpg

\n\n

پولادی در آستانه اتمام قرارداد با الشحانیه و تصمیمی جدید قرار دارد؛ تصمیمی که برای گرفتن آن منتظر واکنش مسئولان نظام وظیفه است. او اگر تصمیم به بازگشت به ایران داشته باشد حتماً باید فکری به حال سربازی‌اش بکند چون اگر به ایران بیاید تا پایان دوره سربازی نمی‌تواند از کشور خارج شود. این مدل رفتاری که در مورد پولادی وجود دارد بیشتر به خاطر اتفاقاتی است که بین او و نظام وظیفه رخ داده؛ اینکه مدافع سابق تیم ملی قول داده بود در ازای گرفتن مجوز برای بازی در تیم ملی پس از بازی‌های جام ملت‌های آسیا به تهران بیاید و در یکی از تیم‌های نظامی سربازی‌اش را به پایان برساند.

\n\n

نیاز او به کارت پایان خدمت و نیاز احتمالی امیر قلعه‌نویی به این بازیکن به دلیل اصلی انتشار اخبار و شایعات تبدیل شده. هرچند گفته می‌شود که برنامه اصلی پولادی، سفر به آمریکا و زندگی در آن کشور است، اما از آنچه دور و بر تراکتورسازی و قلعه‌نویی می‌گذرد، می‌شود حدس زد که برنامه اول مهرداد پولادی در 28 سالگی بازگشت به ایران و بازی برای تراکتورسازی است. اما از آنجایی که او می‌داند ممکن است در ایران به خاطر بدقولی‌هایش با رفتار قانونی از طرف نظام وظیفه رو‌به‌رو شود، برای ورود با مشکل مواجه است.

\n\n

ورود پولادی نه تنها برای خودش و تراکتورسازی خوب است که برای تیم ملی هم نعمتی خواهد بود. تیم ملی ایران از روز غیبت مهرداد پولادی با مشکلی در جناحین مواجه شده که تا امروز کی‌روش نتوانسته آنها را برطرف کند. کارلوس کی‌روش به همین دلیل است که گاه و بیگاه به غیبت بازیکنان سربازش اشاره می‌کند و طعنه می‌زند که این مشکلات را حل کند.

\n\n

آنالیزهای مختلف نشان داده که تیم ملی ایران پس از اخراج پولادی مقابل عراق تا امروز گل‌هایی بسیار شبیه به هم خورده و هیچ‌کس مثل کی‌روش نمی‌داند که غیبت پولادی تا چه اندازه در این گل‌ها مؤثر بوده است.

\n\n

بازگشت او به ایران، هم برای یک ملی‌پوش، هم برای تراکتورسازی و هم برای تیم ملی سودآفرین خواهد بود؛ اما آیا همه این‌ها برای بخشش پولادی کافی است؟ قوانین جاری نظام وظیفه چنین اعتقادی ندارند. یعنی طبق قوانین جاری نظام وظیفه مهرداد پولادی به دلیل غیبت نمی‌تواند از معافیت استفاده کند و قاعدتاً نمی‌تواند برای بازی کردن در تیم‌های نظامی امریه بگیرد.

\n\n

شاید بد نباشد نظام وظیفه از قانون جدیدی در مورد بازیکنان ملی‌پوش تبعیت کند که برای آنها معافیت‌هایی را قائل شود اما امروز چنین قانونی وجود ندارد و به همین دلیل و با وجود سودی که حضور پولادی می‌تواند به تیم ملی برساند، حضورش در ایران بدون مجازات، همان پا گذاشتن روی قانون است؛ همان کاری که پیش از جام ملت‌های آسیا و برای رسیدن به موفقیت تیم ملی انجام شد، اما متأسفانه اشتباه پولادی به عنوان یکی از سربازانی که از قانون عبور کرده، منجر به حذف تیم ملی شد. به مهرداد پولادی فراتر از قانون مجوز حضور در تیم ملی داده شد، در ازای اینکه به ایران بازگردد، اما او به دلیل حذف ایران از تورنمنت تبدیل شد و البته بازگشتی هم در کار نبود.

\n\n

اگر کمی به عقب‌تر برگردیم، نقل‌های متفاوتی در مورد مدل گرفتن کارت پایان خدمت فوتبالیست‌ها وجود دارد و تبعیضی که ممکن است بخشش آنها بوجود بیاورد اما یکی از بدترین اتفاقاتی که غیبت پولادی در تهران به همراه داشت، محروم شدن سایر ملی‌پوشان بود. در اصل نظام وظیفه تصمیم گرفت به دلیل بدقولی پولادی به بازیکنانی همچون ماهینی، رفیعی و بختیار رحمانی هم اجازه بازی در تیم ملی را ندهد.

\n\n

مهرداد پولادی، ملی‌پوش سابق، یک بار مانند تعداد زیادی از فوتبالیست‌ها، مبالغی را پرداخت کرد و کارت پایان خدمت گرفت، یک بار با کمک دوستانش و بدون کارت پایان خدمت معتبر ایران را ترک کرد و دوستان سربازش و تیم ملی را تنها گذاشت و یک بار دیگر با وجود همه لطف‌هایی که به تیم ملی و سربازانش شده بود، بعد از جام ملت‌ها منافع خود را به منافع فدراسیون، تیم ملی و بازیکنان سرباز ارجح دانست و به ایران بازنگشت.

\n\n

شاید دو اشتباه اول قابل بخشش بوده که به او مجوز حضور درجام ملت‌های آسیا داده شده اما پولادی برای بار سوم هم ثابت کرد که هیچ‌چیز بهتر از اجرای قانون نیست.

\n\n

مهرداد پولادی به خاطر خودش، تراکتورسازی و تیم ملی باید بخشیده شود؟ جواب این سؤال مشخص است: هیچ‌کس نباید بالاتر از قانون باشد؛ چه برای تیم ملی، چه برای هر جای دیگری.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر