جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: میرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: مساحت سکونت گاههای غیر رسمی در استان بوشهر 770 هکتار است که 30 درصد جمعیت این استان در آنها ساکن هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، فرزاد رستمی در نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر افزود:سطح وسیعی ازمحله ها دچار مشکلات و آلودگی های اجتماعی هستند که بیشتر در سکونت گاه های غیر رسمی است و نیاز به ساماندهی دارد.\n\nبراساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1390 جمعیت استان بوشهر یک میلیون و 32هزارو 949 نفر اعلام شده است.
کد خبر: ۱۸۲۱۰
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱

فکرشهر: میرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: مساحت سکونت گاههای غیر رسمی در استان بوشهر 770 هکتار است که 30 درصد جمعیت این استان در آنها ساکن هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، فرزاد رستمی در نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر افزود:سطح وسیعی ازمحله ها دچار مشکلات و آلودگی های اجتماعی هستند که بیشتر در سکونت گاه های غیر رسمی است و نیاز به ساماندهی دارد.

\n\n

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1390 جمعیت استان بوشهر یک میلیون و 32هزارو 949 نفر اعلام شده است.

\n\n

شهرستان بوشهر با 258هزارو 906نفر بیشترین و دیلم با 31هزارو 570نفر کمترین جمعیت استان بوشهر را به خود اختصاص داده اند.

\n\n

وی یادآورشد:در استان بوشهر 934 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده و ضروری است نسبت به احیا و توانمند سازی آنها اقدام های جدی انجام شود.

\n\n

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: اقدام های انجام شده تاکنون کافی نبوده و همچنان نیازمند تمهیداتی برای بهسازی این بافت ها هستیم.

\n\n

رستمی گفت: برای احیا بافت های فرسوده و تاریخی سند ملی راهبردی تدوین شده که طرح های مختلفی در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

\n\n

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بااشاره به تشکیل کمیته های تخصصی دراین حوزه افزود: کمیته های اجتماعی و فرهنگی، توانمندی، زیرساختی و کمیته حقوقی در سند ملی راهبردی تعیین شده است.

\n\n

رستمی یادآورشد: دفتر خدمات نوسازی و تسهیل گری احیا بافت فرسوده در برازجان راه اندازی شده است که به مانند شهردار عمل می کند و با بررسی مشکلات بافت و شرکت ساکنان دردوره آموزشی زمینه جذب سرمایه گذار فراهم می شود.

\n\n

وی راه اندازی صندوق مالی محلی، دخالت مردم در تصمیم گیری ها، نوسازی و بازآفرینی بافت و تهیه سند بازآفرینی محله بافت فرسوده را از دیگر رسالت های دفتر خدمات نوسازی و تسهیل گری احیا بافت فرسوده ذکر کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر