جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جشنواره شعر دلیران دریا و سوگواره شعرعاشورا و دفاع مقدس ویژه سردار نادرمهدوی شهید شاخص کشور در سال 94 روز یکشنبه با معرفی برترینها در شهر خورموج بوشهر به کار خود پایان داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، در این آیین که جمعی جمعی ازشاعران مطرح استان بوشهر درتکیه فاطمی شهر خورموج برگزار شد، براساس رای هیات داوران در بخش جشنواره شعر دلیران دریا سید یوسف صالحی از شهر شنبه (Shonbeh)، آزاده باصولی از بوشهر و احمد منصوری ازخورموج مقام های اول تا سوم را کسب کردند و از روح الله درویشی از دشتستان تقدیر شد.
کد خبر: ۲۰۴۷۹
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: جشنواره شعر دلیران دریا و سوگواره شعرعاشورا و دفاع مقدس ویژه سردار نادرمهدوی شهید شاخص کشور در سال 94 روز یکشنبه با معرفی برترینها در شهر خورموج بوشهر به کار خود پایان داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این آیین که جمعی جمعی ازشاعران مطرح استان بوشهر درتکیه فاطمی شهر خورموج برگزار شد، براساس رای هیات داوران در بخش جشنواره شعر دلیران دریا سید یوسف صالحی از شهر شنبه (Shonbeh)، آزاده باصولی از بوشهر و احمد منصوری ازخورموج مقام های اول تا سوم را کسب کردند و از روح الله درویشی از دشتستان تقدیر شد.

\n\n

دربخش شعر سوگواره عاشورا نیز رقیه خیاط از بردخون، احمدرضا احمدی فر از بوشهر و آسیه دهباشی ازخورموج نفرات اول تا سوم شدند و محمد تابناک از خورموج مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.

\n\n

همچنین فاطمه نوایی لقب ازخورموج، معصومه احمدی منش ازکاکی دربخش شعردفاع مقدس اول و دوم شدند، در این بخش از عباس دلجو شاعر پیشکسوت شهرستان دشتی تقدیر به عمل آمد.

\n\n

\n\n

درپایان این مراسم ازخانواده شهید نادرمهدوی شهید شاخص سال 94 کشور تجلیل شد.

\n\n

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح امام جمعه خورموج٬ معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتی، رییس حوزه هنری بوشهر٬ فرمانده سپاه دشتی٬ مسئولان فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی دشتی٬ طلاب، علاقه مندان به شعر حضور داشتند.

\n\n

شهید نادر مهدوی در سال 42 در روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس حضوری چشمگیر در جبهه ها داشت.

\n\n

این شهید والامقام شانزدهم مهر ماه سال 66 همراه با چند نفر از همرزمانش، برای گشت زنی و حفاظت از آبهای نیلگون خلیج فارس، با استفاده از دو فروند قایق تندروی توپدار و یک فروند ناوچه به سمت جزیره فارسی در خلیج فارس حرکت کردند که مورد تهاجم بالگردهای آمریکایی قرار گرفتند.

\n\n

شهید مهدوی و همرزمانش در یک نبرد نابرابر توسط آمریکایی ها اسیر و پس از شکنجه فراوان به شهادت رسیدند.

\n\n

این شهید والا مقام به عنوان شهید شاخص کشور در سال 1394 معرفی شده است.

\n\n

روستای بحیری با یک هزارنفر جمعیت و17 شهید درفاصله 85 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است. 

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر