جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سبک روستیک، سبکی از معماری و طراحی است که در آن از متریال‌ طبیعی استفاده می‌ گردد.\n\nهمچنین استفاده از رنگ های گرم در فضا کاربرد دارد و عاری از رنگ های براق و تند است و بیشتر از رنگ های طبیعی مانند رنگ پوست درختان، سنگ، خاک استفاده می شود.
کد خبر: ۲۲۲۸۴
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶

فکرشهر: سبک روستیک، سبکی از معماری و طراحی است که در آن از متریال‌ طبیعی استفاده می‌ گردد.

\n\n

همچنین استفاده از رنگ های گرم در فضا کاربرد دارد و عاری از رنگ های براق و تند است و بیشتر از رنگ های طبیعی مانند رنگ پوست درختان، سنگ، خاک استفاده می شود.

\n\n

در معماری به سبک روستیک تا جایی که امکان داشته باشد از مصالح طبیعی مانند: شاخه درختان ، پوست درختان خشک شده ، تنه و الوارهایی که کاملا پرداخت نشده باشند ، آجر و خشت های طبیعی ، کاه گل ، و دیگر متریال های طبیعی .....استفاده می شود؛ البته اگر از نظر فرم و بافت به طبیعت نزدیک باشند.

\n\n

فضای روستیک در واقع ، طبیعت را به داخل خانه دعوت می‌کند  و به فرد این امکان را می‌دهد که در داخل خانه مواد طبیعی خارج از خانه را به صورت بی واسطه پیدا کند و می‌کوشد احساسی از طبیعت را در فرد زنده کند.

\n\n

در این سبک اتاق ها نباید حس تازگی و نو بودن را القا کند باید سالخورده باشد؛ مانند : فلز چکش خورده ، کدر شده و شیشه های موج دار ....

\n\n

در تزئین این سبک معماری، ما باید از هرگونه دست کاری در طبیعت خوداری کنیم؛ یعنی هر قدر که می توانیم از متریال طبیعی البته بدون استفاه از ابزار و تجهیزات برای ساخت استفاده نماییم؛ عوامل طبیعی به همراه بافت طبیعی بسیار مورد استفاده است و تمام وسایل با حفظ بافت طبیعی خودشان ساخته میشود.

\n\n

در این سبک فرم مصالح ، بافت و در کل ظاهر آنها باید با ظاهر طبیعی آن در طبیعت مشابهت بسیاری داشته باشد .
\nطرح‌های برگرفته از قلعه‌های باستانی اروپایی از ویژگی‌های سبک روستیک است. این سبک معمولاً دارای سطوح برجسته و با طرح‌های نامنظم و تصادفی هستند.

\n\n

از دیگر ویژگی های این سبک دل انگیز، استفاده از مواد و المان های طبیعی در فضای خانه تا حدی میتواند فضا را طبیعی کند و همچنین دوری انسان ها را از طبیعت جبران نمایید سبک روستیک فضایی برای آرامش و فرار از دغدغه های زندگی ماشینی و شهری پناه بردن به فضا طبیعی، محیطی تزئین شده به سبک روستایی و ساده و بدون آلایش.

\n\n

ناگفته نماند این سبک تلاقی شهر و روستاست چرا که ، زندگی ، هر روز به سمت کلان شهری پیش می رود و فضای اسکان انسانها روز به روز حالت پیش ساخته بخود میگیرد.

\n\n

هدف از معماری به سبک روستیک نزدیک کردن انسان به حال و هوای طبیعت و روستا است.

\n\n

در پایان پیشنهاد می کنم:

\n\n

طبیعت را به خانه بیاوریم با سبک روستیک.

\n\n

\n\n

          

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر