جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۹۳۰
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۱

فکرشهر: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به ساحل زیبای این استان، تلاش می شود گردشگری دریایی با قوت و به صورت سازمان یافته در این استان اجرا شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ناصر امیرزاده در دومین نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر افزود: دفترهای خدمات مسافرتی مجوز دار استان مسئولیت امر گردشگری دریایی در نوروز را به عهده خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در این ارتباط دفترهای مسافرتی مجوز دار باید با شناورهایی که مجوز دارد در بحث گردشگری دریایی وارد گفت وگو شوند.

امیرزاده اظهار کرد: با توجه به میهمان پذیر بودن استان بوشهر در نوروز به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، به منظور آماده سازی استان برای پذیرایی از میهمانان، ستاد تسهیلات سفربرای هماهنگی های لازم در سراسر استان برگزار شده است.

وی بر ضرورت نصب تابلوهای معرفی جاذبه های گردشگری در مسیرهای مختلف استان، تابلوهای جهت نما و ایجاد مرکز اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها تاکید کرد.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: 10 پایگاه سلامت نوروزی از 26 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی در شهرستانهای دیلم، گناوه، برازجان، بوشهر، دلوار، دیر، کنگان و عسلویه برپا می شود.

عبدالکریم دادجو افزود: در زمان حاضر 32پایگاه جاده ای، 11 پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی در استان بوشهر فعال است و قرار است و بزودی 10 پایگاه ثابت دیگر نیز به مجموعه پایگاههای امدادی استان اضافه شود.

وی اظهار کرد: 57 مرکز بهداشتی درمانی در استان بوشهر وجود دارد که در تعطیلات نوروزی 40 پایگاه آن فعال است.

دادجو یادآور شد: همچنین 18 داروخانه شبانه روزی نیز در تعطیلات نوروزی اقدام به ارائه خدمات می کنند.

وی، تعداد زیاد سرعت گیرها را از جمله مشکلات موجود در استان عنوان کرد و گفت: وجود این سرعت گیرها باعث شده کار نیروهای امدادی با مشکل و کندی انجام شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: همزمان با تعطیلات نوروز بازارچه های صنایع دستی در استان بوشهر راه اندازی می شود.

امین بینش پژوه افزود: استان بوشهر از لحاظ میهمان پذیری جزو پنج استان برتر کشور است که به همین دلیل همه امکانات لازم برای جذب میهمانان باید در استان فراهم شود.

وی یادآور شد: درنوروز 95 با راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در شهرستان های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم، تنگستان، کنگان یک میلیارد و 730میلیون ریال محصولات صنایع دستی به فروش رسید.

بینش پژوه گفت: تلاش می شود امسال در دلوار و عسلویه نیز بازارچه های صنایع دستی برپا شود.

وی یادآور شد: علاوه براین براساس برنامه ریزیهای انجام شده 30 غرفه صنایع دستی در دهکده گردشگری بوشهر راه اندازی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر نیز گفت: از 37 نقطه حادثه خیز استان بوشهر 21 نقطه پرحادثه است که تاکنون چهار نقطه رفع حادثه شده و تلاش می شود تا پایان سال این آمار به صفر برسد.

حمید رضا علم افزود: علاوه براین 16 نقطه دارای حادثه نیز در استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن 17 مجتمع خدمات بین راهی در استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر12 مجتمع خدمات بین راهی در استان فعال هستند.

علم در مورد سیستم هوشمند جاده ای استان بوشهر گفت: با نصب سیستم های تردد شمار جاده وضعیت ترافیک جاده ای استان رصد می شود.

وی اضافه کرد: 54 دستگاه تردد شمار و 51 دوربین کنترل سرعت در جاده های استان بوشهر نصب شده است.

علم افزود: در 9 ماه گذشته میزان تلفات جاده ای دراستان بوشهر به دلیل نصب سیستم هوشمند جاده ای از 18 نفر به 2 نفر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت در محور پرتردد گناوه – دیلم نیز تعداد کشته ها با 76 درصد کاهش از 32 به 12 نفر کاهش یافته است.

وی برضرورت ایجاد پایگاه امداد جاده ای در محور گناوه – بوشهر با توجه به شرایط ترافیکی تاکید کرد.

غلامرضا منتظری معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای نوروز امسال 100 تن سیب، 350 تن پرتقال، 900 تن برنج و 700 تن مرغ پیش بینی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز برضرورت بسیج همه دستگاههای اجرایی استان برای خدمات رسانی به میهمانان نوروزی و فراهم کردن امکانات لازم در استان تاکید کرد.

محمد حسن باستی افزود: با هماهنگی انجام شده برای راه اندازی کمپینگ های مسافرتی، صادر نکردن مجوز حفاری در یک دوره زمانی خاص و راه اندازی مراکز اطلاع رسانی در ورودی شهرها به صورت متمرکز تاکید کرد.

وی، رفع نقاط حادثه خیز استان را از جمله دیگر اقدامهای مهم در استان عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر