جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۸۰۲
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: وزیر کشور گفت: با تصویب طرح جامع حمایت از دهیاران اختیارات دهیاریها توسعه می یابد و منابع درآمدی آنها نیز بدون وابستگی به دولت دیده شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در گردهمایی دهیاران، شوراها و شهرداران استان بوشهر افزود: دهیاران ذخایر مدیریتی کشور به شمار می روند، که برای حمایت از آنها طرح جامع حمایت از دهیاران تدوین شد و بزودی مصوب می شود. 

وی اضافه کرد:همچنین با این طرح علاوه بر اینکه گسترشی در دولت ایجاد نمی شود امنیت شغلی دهیاران و منابع لازم برای آنان تامین خواهد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه امروز 35 هزا ر دهیار در کشور وجود دارد، افزود: دهیاران در روستاها با امکانات کم، شرایط دشوار و بدون هیچ حمایت رسمی مالی کارها را انجام می دهند. 

وی درباره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوارها از برکتهای نظام جمهوری اسلامی است و در کشوری که در گذشته هیچ توجهی به ملت نمی شد امروز در قالب شورا و مجلس شورای اسلامی به نظر مردم اهمیت داده می شود. 

وزیر کشور با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی با آزادی کامل در کشور حاکم است، بیان کرد: در زمان حاضر بیش از 115 هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت می‌ کنند و در مجموع بیش از 500 هزار نفر در این عرصه در قالب مدیریت شهری و روستایی ارائه خدمات کرده‌اند. 

وی بیان کرد: اعضای شوراها به عنوان سرمایه‌های مهم اجتماعی و مدیریتی مورد توجه قرار دارند. 

وزیر کشور با بیان اینکه مسئولان باید از اختلاف با یکدیگر دوری کنند گفت: وحدت بین مسئولان به نفع مردم است زیرا آنها ما را انتخاب کرده اند تا مشکلات آنها پیگیری و حل شود. 

وزیر کشور یادآورشد: شوراها، دهیاران و شهرداران از سرمایه‌های مدیریتی موفق در کشور هستند که از این ظرفیت در همه بخش‌ها بهره‌برداری مطلوب شده است. 

رحمانی فضلی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به پیشرفت و تغییر لحظه ای علم و فناوری باید برای رقابت با دنیا بر مدار دانش حرکت کرد. 

وی افزود: برای اینکه هم تراز بازارهای جهانی حرکت کنیم و جلو واردات گرفته شود، باید کیفیت تولید را متناسب با نیاز بازار ارتقا داد. 

وزیر کشور اضافه کرد: نیازامروزجامعه تولید ارزان، راحت و سریع است که تنها با داشتن دانش روز می توان در این مسیر حرکت کرد. 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اقتصاد از مهمترین مسائل روز کشور است، گفت: با وجود اینکه سالانه یک میلیون و250 هزار نفر وارد بازار کار می شوند ولی هنوز 500 هزار نفر منتظر اشتغال هستند که در این مسیر همکاری مردم و بویژه بخش خصوصی ضروری است. 

وی تاکید کرد: برهمین اساس مردم باید وارد یک رقابت جدی در ایجاد فرصت های تولیدی، اقتصادی و شغلی شوند و یک طرح توسعه اقتصادی پایدار مبتنی بر اصول رهبر معظم انقلاب با زمانبندی و بخش بندی تدوین کنند. 

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: با وجود ظرفیت های طبیعی، علمی، فناوری، مدیریتی و سرمایه ای درسراسر کشور ولی برخی ازمناطق به دلیل نظام غلط برنامه ریزی دچارانباشت سرمایه گذاری و برخی مناطق از شرایط ضعیف تری برخوردار است. 

رحمانی فضلی اظهارکرد: براساس نگاه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی باید مردم محور باشد و مجلس و دولت تنها باید تسهیل کننده، حمایت کننده، ناظر و سیاستگذار کلان باشند. 

وی تاکید کرد: به دلیل ساختارهای اداری، اقتصادی، نظام بودجه و بانکی هنوز نتواسته ایم به نظر رهبر معظم انقلاب در زمینه مردم محور کردن اقتصاد عمل و حلقه واسط بین حاکمیت، دولت و مردم را ایجاد کنیم. 

وزیر کشور گفت: این وزارتخانه تاکنون فعالیت کارآفرینان موفق کشور را در قالب یک جلد کتاب تدوین و ب‌زودی در اختیار جامعه هدف قرار می دهد که با پشتیبانی، همت و تلاش بتوانند از ظرفیت‌های کوچک ارزش‌ افزوده بزرگی ایجاد کنند. 

رحمانی فضلی با تاکید برتقویت خودباوری دربین مردم افزود: براساس نظر رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی باید به همه ظرفیت ها توجه شود. 

وزیر کشور درون‌زایی را از مزیت‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید درتحقق اقتصاد مقاومتی ضمن توجه به درون‌زایی برون‌نگری هم مورد توجه قرارگیرد و از سرمایه‌گذاری خارجی و تکنولوژی‌های پیشرفته بهره برد. 

وی با تاکید برعدالت‌محوری در اقتصاد مقاومتی افزود: نبود توازن و تعادل مهم‌ترین مشکل جامعه است به گونه‌ای که توزیع منابع، فعالیت‌ها، جمعیت و بودجه متناسب و متوازن نیست که باید به این مهم توجه جدی شود. 

وزیر کشوربا اشاره به افزایش قیمت نفت از 25 به 50 دلار گفت: اگر قیمت نفت را به طور میانگین 45 دلار حساب کنیم درآمد حاصل از نفت تنها جوابگوی پرداخت حقوق کارمندان و هزینه جاری کشور است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر