جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۹۷۴
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: مردم دیر از مشکل کم آبی و افت فشار آب در این شهرستان گلایه مند هستند و از مسئولان خواستار برطرف کردن این مشکل شدند.

به گزارش فکرشهر، آنان در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفتند: علاوه بر افت فشار آب در بیشتر اوقات شبانه روز در برخی ساعت ها بطور کلی قطع می شود که مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورده است.

یکی از ساکنان شهرک فرهنگیان شهر دیر گفت: همه مردم ساکن در این شهرک با کمبود آب و در برخی اوقات قطع آن در روز روبرو هستند.

شاپور انتظامی افزود: ماه رمضان، گرمای هوا و وجود گرد و خاک در این روزها از یک طرف و نبود آب برای انجام کارهای روزانه و شست وشو از طرف دیگر مردم این شهرک را نگران کرده است.

وی اضافه کرد: مسئولان دلیل کم آبی و نوبت بندی آن در این شهرک را قرار گرفتن آن در جای مرتفع و فشار کم آب عنوان می کنند که این نمی تواند دلیل منطقی برای مردم باشد.

یکی دیگر از اهالی ساکن در شهرک بسیجیان بندر دیر گفت: پس از قطع آب در چند روز اخیر وضعیت آب رسانی به این شهرک بسیار ضعیف شده است و مردم با مشکل کم آبی و گاهی قطع آب روبرو هستند.

علی مومنی افزود: شایعاتی در بین مردم وجود دارد که بخشی از آب مردم شهر دیر برای تامین آب شرکت متانول مصرف می شود که این کار دور از انصاف و بی توجهی به مردم است.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم در ارتباط با تامین آب وجود شبکه های با قدمت بسیار بالا و فرسوده است که مسئولان برای جلوگیری از ترکیدگی لوله ها و پرت آب، فشار در لوله ها را بسیار کاهش داده اند که باید آنها را نوسازی کنند تا مردم با مشکل کم آبی روبرو نشوند.

فرماندار دیر ضمن تایید وجود مشکل کم آبی در برخی از محلات شهر دیر گفت: به دلیل خالی بودن مخزن ذخیره آب در روستای لمبدان در چند روز قطعی آب استان برخی از محلات با مشکل کمبود آب روبرو شدند.

حمزه اعتماد، وجود مخزن ذخبره آب در منازل را ضروری دانست و افزود: هم اکنون فشار آب در شهر دیر به حد نرمال نرسیده تا آب به همه ساکنان محله ها برسد و با برنامه ریزی این مشکل تا پایان وقت پنجشنبه برطرف خواهد شد.

وی گفت: همه مردم باید در مدیریت مصرف صحیح آب همکاری کنند و مشکل مردم شهرک فرهنگیان و بسیجیان ناشی از کم آبی است که برای حل این مشکل برنامه ریزی شده است.

فرمانداردیر در ارتباط با مخزن 10 هزار متر مکعب ذخیره آب شهر دیر اظهارداشت: عملیات اجرایی این طرح ادامه دارد و با تخصیص اعتبار لازم تا یک ماه دیگر وارد مدار می شود و مشکل کم آبی در این شهر بطور کامل برطرف خواهد شد.

شهرستان دیر با 60 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر