جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با استقرار یک الگوی تابستانه؛
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دما و رطوبت در سطح استان خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر طی روزهای آینده به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد و یا بیشتر می‌رسد...
کد خبر: ۳۴۲۹۳
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دما و رطوبت در سطح استان خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر طی روزهای آینده به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد و یا بیشتر می‌رسد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: با استقرار یک الگوی تابستانه بر جو استان دمای هوا و همچنین رطوبت هوا طی روزهای چهارشنبه تا جمعه به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در برخی نقاط استان به‌ویژه در شهرستان‌های دشتی و دشتستان به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد و یا بیشتر برسد و در نقاط ساحلی علاوه بر افزایش دما، رطوبت هوا نیز به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: توصیه می‌شود تدابیر لازم برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده افزایش سرعت وزش جریانات شمالی و تلاطم دریا طی امروز و فردا است و همچنین به سبب وزش باد، ایجاد گرد و خاک و کاهش دید دور از انتظار نیست.

شفیع‌خدایی بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، بار محلی و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می شود.

وی افزود: طی این مدت جهت باد شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۶ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا زمان جزر اول دریا ساعت سه و ۲۶ دقیقه بامداد، مد دریا ساعت ۱۰ صبح، جزر دوم ساعت ۱۷ و ۵۲ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر