جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۰۰۲
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: شهروندان گناوه ای از جولان موتورسواران در بوستان های این شهر که باید تفرجگاه و محل تفریح و آرامش برای آنان باشد ابراز گله مندی کردند و از مسئولان مرتبط خواستند هرچه زودتر نسبت به رفع خطر از این گردشگاه عمومی و ساماندهی آن اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، بوستان فاز 3 خور گناوه یکی از بوستان های پر رفت وآمد مردم این شهر که در اواخر سال گذشته افتتاح شد در طول روز پذیرای جمع زیادی از شهروندان و حتی مسافران و گردشگران است اما حضور موتورسواران در داخل فضای این مکان باعث آزردگی و سلب آسایش آنان شده است.

خانواده هایی که برای دقایقی پیاده روی و استراحت و لذت بردن به این محل مراجعه می کنند باید مراقب برخورد نکردن با موتورسیکلت هایی باشند که با حرکت های نامتعارف و با سرعت در فضای پارک تردد می کنند.

این مساله بویژه برای خانواده هایی که با فرزندان کوچک خود برای گردش به این نقطه می آیند و به بازی و تفریح مشغول می شوند بسیار خطر آفرین شده است.

یکی از اهالی این شهر گفت: در بوستان خور که محلی برای اوقات فراغت خانواده ها بویژه در شب است تردد موتورسواران با سرعت زیاد و حرکات نمایشی سبب شده تا امنیت جانی و رفاهی آنان به خطر بیافتد و بسیاری از آنان با ناراحتی این محل را ترک کنند.

کریم محسنی افزود: موتورسواران با ورود به فضای این پارک با حرکات نمایشی و آلودگی صوتی باعث برهم زدن نظم و آرامش خانواده ها شده اند.

دیگر شهروند گناوه ای گفت: روند روز افزون ورود موتورسیکلت به این پارک سبب شده تا به جای آسایش و رفاه خانواده ها روح و روان آنان به مخاطره بیافتد.

پروین زارعی افزود: درحالیکه این شهر از وجود تعدد پارک مناسب و مجهز محروم است، بیشتر خانواده ها به پارک خور می آیند تا ساعاتی را با آرامش در کنارهم سپری کنند اما جولان موتورسواران باعث شده تا برای خود و فرزندان خطرساز و بر روح و روان آنان تاثیر منفی بگذارد.

محمدرضا حسینی دیگر شهروند گناوه ای گفت: خانواده ها حق دارند در محیطی که برای آنان در شهر از جمله مکان های تفریحی فراهم می شود بدون دغدغه و استرس بهره ببرند.

وی افزود: بسیاری از خانواده ها بخاطر وضعیت بوجود آمده در پارک خور گله مند و حتی بناچار این محل را ترک می کنند.
ا
ین شهروند اظهارکرد: از مسئولان انتظار داریم نسبت به ساماندهی این نقطه اقدام و از ورود موتورسیکلت ها جلوگیری کنند.

شهردار بندرگناوه گفت: با وجود اینکه شهرداری طبق قانون حق بستن رمپ های ورودی به مکان های ورودی عابرین را ندارد اما به منظور آسایش و پاسخگویی به خانواده ها، تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای ساماندهی و جلوگیری از ورود موتورسواران انجام شده است.

حسین حسن زاده با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه بویژه موتور در پیاده روها ممنوع است، افزود: شهرداری تصمیم گرفته با نصب راه بند در مسیرهای ورودی به این بوستان بزودی اقدام کند.

وی گفت: به منظور استفاده معلولان و سالمندن از این مکان تمهیدات لازم برای ورود آنان پیش بینی شده است.

شهردار گناوه اظهار کرد: ورود وسایط نقلیه در بوستان ها ازنظر قانونی ممنوع و تخلف است و باید با چنین افرادی برخورد کرد.

شهر گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر حدود 70 هزارنفر از جمعیت 102 هزارنفری این شهرستان را درخود جای داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر