جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همایش صیانت از کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و افزایش آگاهی با حضور مسوولین و گروه های فعال در این موضوع در برازجان برگزار شد...
کد خبر: ۳۵۰۳۸
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: همایش صیانت از کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و افزایش آگاهی با حضور مسوولین و گروه های فعال در این موضوع در برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان دشتستان, انصاری رییس بهزیستی دشتستان ضمن گرامیداشت هفته بدون دخانیات گفت: با توجه به فضای مجازی و اینترنت و همچنین کنجکاوی جوانان, خانواده ها مواظب باشند تا فرزندانشان به دام اینگونه شبکه ها نیفتند و دچار انحطاط اخلاقی نشوند.

وی افزود: خانواده ها به فرزندان مضرات فضای مجازی را گوشزد و آنان را هدایت کنند تا استفاده های مفید را جایگزین نمایند.

رییس بهزیستی دشتستان ادامه داد: به  طریقی نباشد که فقط از فضای مجازی ایراد بگیریم بلکه علاوه بر یادآوری مضرات روش صحیح استفاده نمودن از اینگونه شبکه ها را توصیه نماییم.

دکتر زارع، فرماندار دشتستان ضمن تقدیر از تلاش بهزیستی دشتستان در برگزاری همایش گفت: با استفاده از ظرفیت و فرصت هایی که شبکه های اجتماعی در بستر فن آوری اطلاعات برای جوانان بویژه خانواده ها بوجود نموده اند, دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته توانست انواع زیر ساخت های مورد نیاز آن در اقصی نقاط کشور اعم از شهری و روستایی را فراهم آورد.

دکتر زارع در ادامه افزود: لازم است در راستای افزایش آگاهی های عمومی تلاش صورت گیرد تا ضمن استفاده از این فرصت ها از آسیب های پیش رو بویژه در حوزه اجتماعی هم پیشگیری شود.

محمد غلامی، معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: خردسندیم که سه همایش به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان برگزار نماییم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی فضای جدیدی که دارای آسیب ها و فرصت هایی می باشد گفت: هدف از برگزاری اینگونه همایش ها این است که فضایی مهیا نماییم تا عموم جامعه مخصوصا جوانان بتوانند با این فرصت ها آشنا شوند و بهترین استفاده را از فضای مجازی ببرند و بتوانند از آسیب هایی که دچار خانواده هایشان می شود, پیشگیری نمایند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: امیدواریم با کمک دستگاه های مربوطه بتوانیم چنین برنامه هایی را در سرتاسر استان اجرا نماییم و جهت واکسیناسیون اجتماعی افراد جامعه قدم برداریم.

جلالی ثابت، کارشناس پلیس فتای استان بحث مهمی که در شبکه های اجتماعی که خانواده ها امروزه با آن درگیرند را جعل هویت خواند و بیان داشت: در شبکه های اجتماعی, امروزه کاربران می توانند با هویت های جعلی فعالیت نمایند که برای دیگران یک نوع خطر و آسیب است.

وی افزود : بسیاری از جوانان بدون اینکه به طرف مقابل اعتماد پیدا نمایند, اطلاعات خود را در اختیار کاربر قرار می دهند و جعل هویت این امکان را به کاربران برای سرقت اطلاعات ما با هویت های جعلی وارد شبکه های اجتماعی شوند و اطلاعات و هویت را به سرقت می برند.

جلالی ثابت ادامه داد: چنانچه افراد در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند تا هویتی را شناسایی نکرده اند  به دیگران اعتماد ننمایند.

مصطفی دهقان، استادیار وعضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس گفت: فضای مجازی یک فضای دو قطبی است که می توان بصورت مثبت یا منفی به آن نگاه کرد و آن را مدیریت نمود.

وی افزود: فضای مجازی موضوعی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و با آگاهی داشتن می توان از جنبه های مثبت آن بهره برد و از آسیب ها جلوگیری نمود.

لازم به ذکر است، اجرای موسیقی و شعر از دیگر برنامه های اجرا شده در همایش بود.    

       

       

                                                                                                 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر