جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی دشتستان در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: خرده فروشان مواد مخدر با مجازات نقدی آزاد می شوند/ متکدیان مزاحم باید شاکی خصوصی داشته باشند/ اظهارت قابل تامل رضوی پیرامون معتادان در پارک ها/ طرح های ترافیکی برای برازجان/ افزایش کشفیات در دشتستان/ برنامه های فرهنگی نیروی انتظامی در سطح شهر/ رسانه ها، اخبار بحرانی منتشر نکنند...
کد خبر: ۳۵۳۳۸
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

فکرشهر ـ ندا شیروانی: فرمانده انتظامی دشتستان می گوید برای انجام کارهای فرهنگی در جهت کاهش جرائم خصوصا جرائمی مانند قتل، پلیس پیشگیری داریم و دستگاه های زیربط باید همکاری لازم را دریغ نکنند.

برای کاهش جرایم خشن، پلیس پیشگیری داریم

سید جواد رضوی در نشست خبری امروز ـ چهارشنبه، 21 تیرماه 96 ـ در پاسخ به سوال «فکرشهر» پیرامون برنامه های فرهنگی این نهاد، برای کاهش جرایمی مانند قتل، با بیان مطلب فوق، افزود: باید با آموزش در وهله اول در مدارس و مساجد و حسینیه ها، آسیب شناسی و آموزش های مستمر و اطلاع رسانی آگاهانه و جامع  به کاهش جرائم کمک کنیم؛ از آنجایی که قتل گاهی در یک مکان خاص مثلا خانه، قتل مادر توسط فرزند، فرزند توسط والدین و امثال آن صورت می گیرد، باید آسیب شناسی شود و این ها مواردی است که از پیش تعیین شده نیست و تا ما پیش از وقوع جنایت در محل حضور نداشته باشیم، نمی شود پیش گیری کرد‌. 

وی ادامه داد: آموزش به اقشار مختلف جامعه در پیش گیری از  وقوع جرم و آگاه سازی آنان قطعا تاثیرگذار خواهد بود و این امر تنها به اقدامات نیروی انتظامی ختم نمی شود و سایر دستگاه های دولتی و غیر باید به طور مستمر پیگیر و همکاری نمایند‌.

جابجایی کلانتری 12 برازجان در استان پیگیری می شود

سرهنگ رضوی در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره ی سرنوشت کلانتری 12 برازجان و جابجایی مکان آن نیز گفت: این کار در اختیارات استان دارد انجام می شود و در شورای شهر نیز اعلام کرده ایم‌؛ این گونه تصمیمات در سطح کلان باید صورت پذیرد.

خرده فروشان مواد مخدر با مجازات نقدی آزاد می شوند

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون برخورد با رده فروشان مواد مخدر نیز اظهارداشت: فرد خرده فروش، با مجازات نقدی و واریز وجه آزاد می شود و متاسفانه این مشکل نه تنها در شهرستان بلکه در سطح کشور و جامعه وجود دارد و نیازمند پی گیری و اندیشه از دستگاه های بالاتر نیز می باشد.

متکدیان مزاحم باید شاکی خصوصی داشته باشند

سرهنگ رضوی پیرامون جمع آوری متکدیان و ولگردها نیز گفت: نیروی انتظامی دستگاه عدالت نیست که بتواند ضابط دستگاه قضایی باشد. اگر فردی رفتار خاصی دارد و موجب آزار و اذیت می شود، باید شاکی خصوصی ورود کند و فرد متهم دستگیر شود و مجازات برای او در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: در خصوص تکدی گر های پاکستانی و غیر بومی ها نیز بالغ بر ۳۰۰ نفر را جمع کردیم به اردوگاه یا وزارت اتباع خارجه ارجاع دادیم؛ از طرفی این امر را منعکس ساختیم و خواهیم ساخت.

اظهارت قابل تامل رضوی پیرامون معتادان در پارک ها

 فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان با بیان این که بارها و بارها برای جمع آوری معتادان به پارک ها سر زده ایم، گفت: بعضی وقت ها در پارک شهید گنجی در برخی نقاط اگر احتیاط نکنی ممکن است پا روی افراد بگذاری؛ کمپ اعتیاد هست اما هزینه بر است و از طرفی این افراد یا بی خانمان اند و یا بی خانواده؛ حتی پس از بهبودی نیز قابل پذیرش خانواده نیستند و این افراد دوباره  به جامعه و شهر بازخواهند گشت.

وی اضافه کرد: ما می توانیم در عرض یک هفته همه شان را جمع کنیم فقط جایی مکانی و یا شخصی باشد که این افراد را نگه داری کند؛ با این حال نیروی انتظامی نیز دارد کار خودش را انجام می دهد و نهاد ها و ارگان های مربوطه، دستگاه های دولتی بیایند با نیروی انتظامی همکاری کنند‌.

طرح های ترافیکی برای برازجان

این مسوول پیرامون ترافیک شهری برازجان نیز گفت: در دیداری که با اعضای منتخب شورای شهر داشته ایم، یکی از مسائل و دغدغه هایی که در سطح شهر مشاهده می شود، همین بحث ترافیکی است که طرحی در این باره ارائه نمودیم از جمله جایگاه مراکز تجاری، خیابان چمران و خیابان امام رحمه اله علیه.

وی ادامه داد: انتهای خیابان خضر که قرار بود به بلوار فتح منتهی بشود راه اندازی نشد و این بار ترافیکی کاسته نخواهد شد. با ایجاد بازارچه های متعدد در نقاط مختلف شهر می توان به کاهش این حجم از ترافیک کمک نمود و امیدواریم که با شورای جدید و اراده ای که در آنان دیده شد، بشود از این دغدغه ها کاست‌‌. با این حال  چهارراه شریعتی ـ فردوسی، سازمانی ـ فردوسی، میدان بیمارستان، خضر و بازار از جمله مکان های پر رفت و آمد هستند و ما با حضور فیزیکی مامورین نیروی انتظامی سعی در روان سازی حجم ترافیک داشته ایم.

سرهنگ رضوی با بیان این که طرح جمع آوری کرایه و خرید قلیان در پارک ها، در برنامه کاری است، و در پاسخ به سوالی پیرامون خرید و فروش و تکثیر سی دی های غیر مجاز نیز اظهارداشت: از طریق مجموعه اماکن بازدید انجام می دهیم و در هر واحد صنعی دیگر که گزارش بشود، قطعا برخورد خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به ۸۱ شهید نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: کتابی نیز در خصوص معرفی با ذکر بیوگرافی شهیدان ارائه شده است و از طریق مکاتبه با بنیاد شهید دنبال این هستیم که یکی از میادین در حال ساخت به نام یکی از شهدا اختصاص یابد.

افزایش کشفیات در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به شعار سال و مبارزه با قاچاق، بیان داشت: با تقویت نرم افزاری و سخت افزاری به صورت علمی، تخصصی و فنی در ایستگاه شهید صلاحی واقع در خروجی شهر برازجان، امسال شاهد رشد کشفیات کالاهای قاچاق بوده ایم؛ از طرفی ۹۵ درصد کشفیات سرقت داشته ایم که چندین باند سرقت داخل خودرو، موتورسیکلت و غیره کشف و ضبط و این باندها منهدم شده است.

رضوی استقرار گشت های محسوس در نقاط شلوغ سطح شهر و غیرمحسوس در نقاط آلوده را از اقدامات صورت گرفته سه ماهه اول امسال عنوان کرد و پیرامون مبارزه با مواد فروشان گفت: ما تلاش کرده ایم که در سطح شهر پاکسازی صورت بگیرد و با خورده فروشان کلان تر نیز برخوردی جدی بشود، در همین راستا، تا پایان خرداد، ۴۰ درصد و تا حال حاضر، ۴۵ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته ایم.

او با تاکید بر حساسیت و اهمیت جرائم خشن بیان کرد: در این خصوص نیز اقدامات مهمی صورت گرفته و جمعا ۴۰ درصد تیراندازی در سطح شهرستان داشته ایم. 

وی در خصوص کاهش تصادفات نیز گفت: خوشبختانه با پی گیری های نیروی انتظامی و تعاملی خوب با پلیس راهور، شهرداری و اداره مسکن  راه و شهرسازی، با کارشناسی و آسیب شناسی تصادفات شهری، به ویژه در مناطق حادثه خیز، وجود دست انداز های غیراستاندارد و عدم وجود علائم و تابلوی راهنمایی رانندگی اصلاح شدند؛ در بخش هایی از شهر، بلوارهای موجود را به دور برگردان تبدیل کردیم و یا با اصلاح فضای سبز در بلوار، به افزایش دید رانندگان اقدام نمودیم؛ این اقدامات با همکاری شهرداری انجام گرفته است و بخش های انجام نگرفته هم درون شهری و هم برون شهری در دستور کار است.

برنامه های فرهنگی نیروی انتظامی در سطح شهر

فرمانده نیروی انتظامی در بیان سایر اقدامات صورت گرفته در این نهاد، به اعزام و حضور پلیس راهور و نیروهای آموزشی خود در مدارس اشاره کرد و گفت: باید در سطح جامعه فرهنگ سازی صحیح و اصولی به طور مرتب آموزش داده شود و آموزش و پرورش نیز در این راستا نقش مهمی دارد. با آموزش صحیح سطح فرهنگ ترافیکی می توان به کاهش تصادفات کمک شایانی نمود. 

رضوی در ادامه افزود: ما آموزش ها را به مساجد و حسینیه ها هم منتقل کرده ایم و مسابقه نیز برگزار نمودیم و کلاه ایمنی به عنوان جوایز این مسابقات در نظر گرفته و اهدا نمودیم؛ از آنجایی که بیشترین تصادفات متوجه موتورسیکلت سواران است، با آسیب شناسی اجتماعی و آموزش صحیح و اصولی در اماکن خاص و حتی فضای مجازی از جمله سایت های خبری و رسانه ها می توان به کاهش حوادث و اتفاقات ناگوار و وقوع جرم با نشر هشدارهای جدی از این طریق کمک کرد.

وی ادامه داد: همچنین، چندین جلسه آموزشی پیش از ازدواج را در سطح مساجد و حسینیه ها داشته ایم که استقبال خوبی نیز شده است؛ با وجود دو مرکز مشاوره ای فعال در سطح شهرستان به پرونده هایی نظیر خانوادگی و ملکی نیز رسیدگی و به شهروندان مشاوره داده شده تا از ارسال  پرونده هایشان به دستگاه های قضایی جلوگیری شود و مسئله به طور مسالمت آمیز حل گردد که این امر روز به روز رو به رشد است و منجر به اثر مثبت فرهنگی، اجتماعی و روانی می شود. 

وی افزود: همچنین، اعزام کارشناسان و متخصصان و پلیسان مجازی به ادارجات، ارگان های مربوطه و نهادها از جمله بانک و اداره آموزش و پرورش، افراد را نسبت به فضای مجازی و امنیتی و آسیب هایی که ممکن است گریبان گیر باشد آموزش داده ایم.

رسانه ها، اخبار بحرانی منتشر نکنند

 فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به پیشرفت جوامع بشری در تولید و انتشار اخبار و اطلاعات به اصحاب رسانه ی حاضر در نشست گفت: وظیفه ای که بر عهده ی شما در انتشار خبر است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که در میان هر گونه حادثه ای پیش آید، در کمترین زمان انتشار می یابد و ما نیز برابر با روابط و قواعد حاکم بر نظام کشور جمهوری اسلامی ایران، برای پیش گیری از تشویش اذعان عمومی و جامعه، با توجه به اخبار دریافتی پی گیری می کنیم و درخواست دارم به اخبار بیشتر اهمیت بدهیم و از نشر خبرهای کذب، چه بحرانی و چه نا امنی، بدون در نظر گرفتن استانداردهای لازم از نشر آن ها خودداری کنید چرا که تا ما بخواهیم خبر را پی گیری و کارشناسی کنیم، اثر نامطلبوب روانی خود را وارد می سازد.
 

نظرات بینندگان
عقده
|
-
|
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
به نظرمن بایدموادفروشارابگیرن همه معتادامثل ههم نیستن یکی میره ضایعات جمع میکنه تابفروشه وخرج زن وبچشوبده ولی میگیرن میندازنش توکمپ اینم که کمپ نیست کشتارگاهه  ازهمه معتادهابپرسیدرفتارمسول کمپ چجوریه توکمپ جرات نمیکنن راستشوبگن چون بعدش تامرزکشتن میزننش باسگ هم این رفتارانجام نمیشه
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر