جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۷۴۷
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: داشتن سالمندانی سالم، از اهداف مهم برنامه راهبردی سلامت سالمندان محسوب می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، ماریا خویش دوست عصر دوشنبه در نشست برنامه راهبردی سلامت سالمندان اظهار داشت: افزایش امید به زندگی در ایران در پنج دهه اخیر، سبب افزایش مداوم نسبت سالمندان شده است.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی سال‌های ۶۵ تا ۸۵ با کاهش میزان زاد و ولد و افزایش امید به زندگی، شاخص سالمندی با یک جهش چشمگیر از ۱۲ درصد به ۲۹ درصد رسیده است.

خویش دوست با بیان اینکه داشتن سالمندان سالم، از مهم‌ترین اهداف برنامه راهبردی سلامت سالمندان است اظهار داشت: پیشگیری ازعوارض اجتناب‌ناپذیرسنین سالمندی، کاهش ناتوانی سالمندان، افزودن نیازهای سالمندی به خدمات حمایتی، ازجمله مهم‌ترین اهداف در این زمینه است.

وی بیان داشت: با افزایش تعداد و نسبت سالمندان در جامعه، در صورت آماده نبودن زیرساخت‌های لازم، یک چالش جدی برای نظام‌ رفاه اجتماعی و سلامت بوجود می آید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار داشت: در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، تیمی متشکل از کارشناسان ستادی، به‌منظور تحقق اهداف سالمندی، برنامه عملیاتی تدوین و بر اساس آن تمام نیازهای این گروه در نظر گرفته می‌شود و فعالیت‌هایی در این راستا در سطح شهرستان برای بهبود و ارتقای سطح زندگی سالمندان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به ۶۰ درصد از سالمندان شهرستان حداقل یک‌بار خدمت توسط مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است و هدف ما در این برنامه ارائه خدمات باکیفیت به سالمندانی که در سامانه الکترونیک سلامت ثبت‌نام‌شده‌اند، است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر