جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۵۹۸
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ گذشت، صبوری و صلح و سازش در جامعه گفت: در این راستا و برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی ستاد صلح و سازش در دادگستری استان بوشهر تشکیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر، علی جمادی صبح امروز در نشست شورای قضایی و فرهنگی استان بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگ عفو و گذشته در جامعه اظهار داشت : مهمترین اهداف ستاد صبر ،گسترش فرهنگ صلح و سازش و عفو و گذشت در جامعه، ارتقا فرهنگ مدارا ،مودت و همدلی، صبر و مهربانی در جامعه و اعتلای فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران در مقابل کارآمدی و کمک به دستگاه قضایی کشور در حل و فصل دعاوی و منازعات و کاهش نزاع و اختلاف است.

وی از تشکیل ستاد صلح و سازش در دادگستری استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد:در این راستا و برای کاهش جرایم و آسیب‌ها ی اجتماعی ستاد صلح و سازش در دادگستری استان بوشهر تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به  برنامه‌ریزی برگزاری همایش  ستاد صلح و سازش دادگستری استان بوشهر گفت: باید با سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگ سازی نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی، ائمه جماعات، گروه‌های مرجع افراد خیر و تاثیرگذار و فعالان صلح و سازش در استان و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در زمینه برگزاری همایش  ستاد صلح و سازش در استان بوشهر گام برداشت .

جمادی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم در جامعه افزود : اگر فرهنگ گذشت و صبوری و صلح و سازش در کشور نهادینه شود از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌ها ی اجتماعی جلوگیری می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ثاتیان‌نژاد معاون فرهنگی دادگستری کل استان بوشهر نیز در این نشست، دستورالعمل برگزاری همایش ملی ستاد صبر در استان بوشهر را برای برنامه ریزی و هماهنگی هر چه بهتر بین اعضای شورای قضایی و سازمان‌های تابعه و نحوه اجرای کمی و کیفی همایش ارائه کرد که بین اعضای شورای قضایی تبادل نظر شد .

 در این نشست مقرر شد از ائمه جماعات، استاندار، خیران، فعالان عرصه صلح و سازش، افراد تاثیرگذار در استان،  بزرگان  و سازمان‌های مردم نهاد در این همایش دعوت و از فعالان صلح و سازش در استان بوشهر تقدیر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر