جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۹۲۱
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: آمار دادن و بیان اینکه ما کاهش صید میگو داشته‌ایم دردی را دوا نمی‌کند و باید جلوی صید بی رویه ترال گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با بیان اینکه ایران با آمریکا مذاکره نمی کند،اظهار داشت: ارتباط با اروپایی ها ایرادی ندارد اما در بحث برجام و اقتصاد نباید امیدی به آنها داشت بلکه تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی راهگشاست.

وی افزود:برخورد مسئولان جمهوری اسلامی با سران اروپایی باید به گونه ای باشد که بدانند اگر حرکت نادرستی داشته باشند ما نیز عکس العمل مناسب نشان می دهیم.

امام جمعه بندر دیر گفت: برجام وسیله ای برای رسیدن به منافع ملی است که اگر به این مهم دست پیدا نکنیم آن را کنار خواهیم گذاشت.

حسینی با بیان اینکه محور فعالیت های اقتصادی باید براساس سیاست های اقتصادی مقاومتی و تکیه بر تولید داخلی باشد،عنوان کرد:در اقتصاد بن بست نداریم و مسئولان بدنبال حل مشکلات مردم باشند و تیم اقتصادی دولت هم جهادی و پرحجم کار کند.

وی با تقدیر از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس تصریح کرد: تجلی مردم سالاری دینی، تأکید بر استقلال مجلس و پاسخگویی تمام مسئولین در مقابل مردم و مجلس و استفاده تمام قوا از حقوق خود و در عین حال حفط کرامت سایر قوا و حفظ آرامش کشور از دستاوردهای جلسه پرسش از رئیس جمهور بود.

خطیب جمعه دیر سلامت جامعه را در گرو سلامت کانون خانواده دانست و افزود: در کنار آموزش و پرورش و محیط، خانواده نقش اصلی را در تربیت فرزندان ایفا می کند که والدین باید سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:بازنشستگان سرمایه ها و ذخائر گرانبهای کشور هستند که باید از این ظرفیت بزرگ در اتاق های فکر استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه در کنار اعلام آمار کاهش صید میگو در استان باید دلائل آن نیز بیان شود، تأکید کرد: یکی از مسائلی که مردم ما با تمام وجود آن را لمس کرده اند حضور صیادانی از مرکز استان در منطقه مطاف و صید به شیوه ترال است که ما بارها انتقاد کرده ایم اما کسی جلوی آنها را نگرفت.

وی ادامه داد: آمار دادن و بیان اینکه ما کاهش صید میگو داشته‌ایم دردی را دوا نمی‌کند و باید جلوی صید بی رویه ترال گرفته شود.

امام جمعه دیر گفت:در رابطه با صید کشتی های چینی در آب های ایران ما به صحت و سقم آن کاری نداریم اما آن چیزی که خطرناک است شیوه صید این کشتی هاست که ذخائر خلیج فارس را از بین می برند و ما از متولیان صید و صیادی می خواهیم برای آینده صیادان ما فکری بکنند.

وی هدف از بازسازی واقعه غدیر را انتقال این فرهنگ به نسل امروز و فردا قلمداد کرد و افزود: بودجه این مراسم از کمک های مردمی است و پول بیت المال نیست و ما با الگو قرار دادن شخصیتی چون امیرالمؤمنین (ع)می توانیم به فقرا کمک کنیم.

حسینی اظهار کرد: این برنامه های فرهنگی را تضعیف نکنیم و مایه دلسردی دست اندرکاران نشویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر