جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۴۵۹
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۲

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: محیط زیست دریا در این استان با خطر مواجه است از این رو باید ورود پسماند به دریا با همراهی دیگر نهادها، تمهیدات اجرایی و اعمال قانون مدیریت شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز شنبه در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: در مواردی مشاهده شده برخی ناآگاهانه در دریا نخاله های ساختمانی ریخته و مناطق جزر و مدی را آلوده می کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه پس از دریافت گزارش ها با همکاران گارد یگان حفاظت از مناطق مدنظر بازدید و پس از مشاهده تخلف اقدام لازم برای توجیه و مراحل قانونی و قضایی انجام شده است.

قلی نژاد ادامه داد: برای تولید کمتر زباله و کاهش حجم آن باید تلاش کرد زیرا با تلاش همه جانبه و اجرایی کردن راهکارهای عملی می توان از زباله تولید ثروت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: محیط زیست را همواره یک مجموعه تخصصی دانسته و در این زمینه آماده هرگونه همکاری در چارچوب قانون هستیم. 

علی جمادی افزود: در حوزه مرتبط با محیط زیست باید تلاش کرد که دیدگاه ها را به هم نزدیک‌ و در راستای عمل به قانون منسجم حرکت کرد و همچنین سیاست ها نیز با اعمال فشارهای متعدد تغییر پیدا نکند.

وی بیان کرد: در این ارتباط دادگستری درعسلویه نیز خوب ورود کرده اما سیاست مجموعه نیز باید با ما همراه باشد و ما نیز در دستگاه قضا جز قانون از مسیر دیگری حرکت نمی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در بحث آلایندگی ها نیز حمایت می کنیم تا درعسلویه محیط زیست و حیات وحش آسیب نبیند.

جمادی ادامه داد: در مسیر احقاق حق محیط زیستی مردم، باید در مقابل فشارهای گاه گاه با تکیه به قانون مقاومت کرد.

وی گفت: در حوزه محیط زیست چنانچه طرحی برای پیشرفت تصویب می شود باید دقت کنیم که در آن مردم دچار مشکل و آسیب نشوند.

جمادی تاکید کرد: در حوزه محیط زیست باید با بهره گیری از دانش ملی مسیر را با تکیه برفرهنگ و علم و ‌تخصص بومی پیش ببریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر