جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۱۵۲
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

فکرشهر:  معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: استان بوشهر رشد بسیار خوبی در پرداختی‌ها به دولت داشته است.

به گزارش فکرشهراز مهر، بابک دین پرست ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم دولت نرخ افزایش تولید بوده که در سال ۹۷ به آن ۳۰ هزار میلیارد  اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشخص در ابتدایی سال ۹۷ تا امروز دو هزار و ۲۷۷ واحد تولیدی موفق به جذب سه هزار ۹۰ میلیارد تومان اعتبار شده اند و در استان بوشهر طرح تصویبی که داشته‌اند با چندین پرونده با مبلغ ۳۶ میلیارد تومان موفق به اخذ مجوز شده اند که ازمیانگین کشوری دو درصد بیشتر است.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث عدم استقبال متقاضیان برای این طرح شود، همزمانی آن طرح اشتغال روستایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور در تابستان سال گذشته ۱۱.۵ درصد بوده که به ۱۲.۲ رسیده است، افزود: بوشهر نیز از ۱۰.۹ به ۱۱ درصد رسیده است که از میانگین کشوری ۱.۲ درصد کمتر است.

دین‌پرست اضافه کرد: برای طرح‌های اشتغال فراگیر، طرح تولید، توسعه اشتغال‌های خانگی، مهارت آموزی و... است، که مهمترین آن طرح اشتغال روستایی است که یک و نیم میلیارد دلار سهم دولت که ۷۵۰ میلیارد دلار آن پرداخت شد که با افزایش نرخ ارز مبلغ آن افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: استان بوشهر رشد بسیار خوبی در پرداختی‌ها به دولت داشته است که ۱۵۷ میلیارد تومان بوده و امیدواریم این رشد ادامه داشته باشد.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: مشکلاتی از جمله تعداد کم بانک‌ها، بازنگری در برخی محدودیت‌های پزشکی، افزایش میزان اختیارات استان‌ها و.... در شواری عالی اشتغال مطرح شد.

وی با بیان اینکه بعضی واحدها نیاز به توجه ویژه دارند بیان داشت: باید واحدهای مشکل‌دار مورد توجه قرار گیرد و مشکلات آنها حل شود.

دین‌پرست افزود: طرح آمایش سرزمینی در ۱۸ استان انجام شده که استان بوشهر در گروه دوم قرار دارد و باید بررسی و مطالعات لازم و با تلاش مسئولین و مدیران در گروه اول قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: با دستور وزیر وضعیت حمل و نقل کالا به بنادر را بررسی کردیم و مصوبه آن به رئیس جمهور ارسال شد که کالا از جنوب غربی به شمال می‌رود و دستور آن در شش ابلاغیه صادر شد و بوشهر نیز از این ابلاغیه‌ها بهره‌مند خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور تاکید کرد: طرح‌های نیمه تمام با دستور وزیر در حال پیگیری و بررسی است که با دو دلیل عدم همکاری دستگاه‌های استانی و خارج بودن از اختیار استانداری‌ها عقب افتاده‌اند.

وی گفت: پروژه های منطقه ویژه پارس شمالی با ۳۰ درصد رشد، راه آهن بوشهر - شیراز با ۱۳ درصد رشد و پروژه سد ناحیه در دست پیگیری قرار خواهیم داد.
 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر