جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۵۲۳
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹

فکرشهر:  سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع این شهرستان ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر در این مناطق آتش بر ایجاد شده است.

به گزارش فکرشهر، محمود حسنی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این روش با توجه به پوشش گیاهی منطقه بصورت نوارهای عرضی به فواصل مشخص آتش بر ایجاد و کف اراضی آن تراشیده و علف های خشکیده از بین می رود.

وی اضافه کرد: از این میزان آتش بر تاکنون سه کیلومتر در سال جاری ایجاد شده که با این روش راه دسترسی برای اطفای حریق های احتمالی فراهم و آتش به مناطق دیگر گسترش نمی یابد.

حسنی افزود: ۲ هزار و ۶۹۳ متر کانال نیز در حاشیه جنگل ها و مراتع باهدف جلوگیری از سرایت آتش سوزی به دیگر اراضی همجوار حفر شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: پوزه گاه، چهارروستایی، کدایی، مال محمود، کمالی و شول از روستاهایی است که در آنها آتش وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به بارش های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و شروع فصل گرمای تابستان احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع وجود دارد که ایجاد آتش بر می تواند در زمان بروز مهار و از گسترش آن جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه کوچک ترین سهل انگاری می تواند به وقوع حوادث بسیار ناگوار و نابودی سرمایه های ارزشمند طبیعی منطقه شود، گفت. این اداره تدابیر لازم را برای کنترل و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع اندیشیده است.

حسنی افزود: در سال جاری سه فقره آتش سوزی در این شهرستان رخ داد که با تلاش ماموران حفاظت این اداره و ایستگاه آتش نشانی های گناوه و ریگ مهار شد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: حدود سه هزار هکتار از اراضی این شهرستان جنگل کاری و بیابان زدایی شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر