جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۰۰
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: با دستور استاندار بوشهر عملیات اکتشاف و راه دسترسی به معدن مرمریت در تنگه بیرمی متوقف شد تا با تشکیل شورای عالی معدن استان بوشهر در این زمینه کارشناسی مجدد صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالله نادری با اشاره به تجمع اخیر فعالان حفاظت محیط زیست در شهرستان دشتی برای جلوگیری از فعالیت اکتشاف معدن مرمریت‌کوه بیرمی افزود: دغدغه‌های این فعالان محیط زیستی  برای حفاظت از میراث طبیعی منطقه ستودنی است.

وی بر تعیین تکلیف معدن مرمریت کوه بیرمی تاکید کرد و افزود: با پیگیری این موضوع استاندار بوشهر به مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان دستور داد تا کارشناسی مجدد، عملیات راه دسترسی و اکتشاف در معدن مرمریت در منطقه حفاظت شده بیرمی متوقف شود.

فرماندار دشتی اضافه کرد: بر این اساس فعالیت این معدن تا تعیین تکیلف نهایی متوقف و ماشین‌آلات آن از محوطه معدن خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای حل این مشکل از طریق مراجع قانونی در دست اجراست  تاکید کرد: اطمینان می‌دهم تا حصول نتیجه نهایی در خدمت فعالان، دوست داران و تشکل‌های محیط زیست شهرستان دشتی باشیم و برای تحقق حقوق قانونی آنان تلاش می‌کنیم.

منطقه حفاظت شده کوه بیرمی در فاصله پنج کیلومتری شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و ۹۵ کیلومتری جنوب بوشهر، زیستگاه ۹۵ گونه پرنده، ۲۰ گونه از پستانداران حیات وحش و ۱۹ گونه خزنده، چهار گونه ماهی و چهارگونه دو زیست است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر