جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۳۱
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: نخلستان‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری است و در پروژه بوشهر توریسم در زمینه صنایع‌دستی، غذایی و دارویی توجه ویژه‌ای به آن شده است.

به گزارش فکرشهر، مهرداد ستوده در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نخلستان‌ها جاذبه توریستی هستند و در کنار آن ارائه محصولات و برگزاری جشن برداشت خرما در سال‌های آتی نخل و خرما در برنامه جامع گردشگری استان بوشهر جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نخل و خرما در برنامه جامع گردشگری استان بوشهر جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت افزود: امیدواریم با برگزاری همین نمایشگاه‌ها و تبادل تجربه هم در بحث فروش و هم ارتقا کیفیت محصولات موفق باشیم.

ستوده اضافه کرد: امیدواریم تا آخر سال مجموعه دو هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد در بحث آبیاری تحت‌فشار را تمام کنیم.

معاون عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به فعالیت‌های زیرساختی معاونت عمرانی استانداری در حوزه کشاورزی، بیان کرد: در بحث آبیاری تحت‌فشار شاید کاری که در دو سال اخیر انجام‌گرفته در ۱۰ سال قبل نبوده است.

بسته‌بندی، مشکل اصلی صنعت خرما

وی با بیان اینکه آبیاری تحت‌فشار، آب مصرفی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و کیفیت محصول را بالا می‌برد، افزود: مشکل اصلی صنعت خرما بسته‌بندی این محصول است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: هنوز بعد از چندین سال تبلیغ و کار، نتوانسته‌ایم مشکل بسته‌بندی خرما را کامل حل کنیم و در این نمایشگاه هم مشهود بود که امیدواریم با دست‌اندرکاران و مسئولین حوزه خرما بتوانیم این مسئله را اساسی حل کنیم و از بسته‌بندی‌های زخیم و سنتی به بسته‌بندی جدید روی بیاوریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر