جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۹۰۶
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اعلام نکردن آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا هیچ چیزی را حل نمی‌کند بلکه اعلام این آمار باعث خودکنترلی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجید خورشیدی روز سه‌شنبه در شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: در زمانی که آمار مبتلایان به کرونا در این استان در حد ۱ تا ۲ نفر بود اعلام می‌شد اما امروز که اعداد به چند صد نفر در روز رسیده اعلام نمی‌شود این درحالی است که مردم باید بدانند در استان در شبانه روز چند صد بیمار به ویروس کرونا مبتلا و درصد کمی از آنها به آی سی یو منتقل می‌شوند.

وی تاکید کرد: اعلام نکردن آمار در زمینه افراد مبتلا به ویروس کرونا رافع مشکل نخواهد بود و اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این سیاست روی آورده به طور یقین مردم به سمت عادی سازی سوق می‌یابند.

هرآنچه وزارت بهداشت اعلام می‌کند وحی منزل نیست 

خورشیدی اضافه کرد: مردم اگر بدانند فقط در یک هفته به اندازه چهار ماه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌است حساب کار خود را می‌کنند و در این شرایط کمتر کسی است که بداند خطر وجود دارد و نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی بی‌توجه باشد.

وی با تاکید براینکه هرآنچه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد وحی منزل نیست ادامه داد: نگفتن آمار باعث می‌شود مردم ندانند در چه ورطه‌ای ممکن است، قرار بگیرند.

خورشیدی اضافه کرد: امروز از حد اقدامات بررسی و نظارتی گذشتیم و باید به اقدامات نظارتی و کنترلی روی بیاوریم و هر واحد صنفی و اداره‌ای که به دستورالعمل‌ها عمل نکند، پلمب و تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد: مردم در چند هفته آینده باور کنند ویروس در جامعه فعال است و با خارج نشدن از منزل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا پیشگیری شود.

اگر فاصله‌گذاری رعایت نشود بوشهر به سرنوشت خوزستان دچار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: وسایل گردش بیماری را باید کنترل کرد و با توجه به اینکه ابزارهای لازم برای خرید غیر حضوری در دسترس است مردم تا جایی که ممکن است از خانه خارج نشوند.

وی یادآور شد: مردم ۲ تا سه هفته از خانه خارج نشوند اگر این رعایت شود چون در پیک رفتاری بیماری قرار داریم این بیماری از استان رخت بر می‌بندد و اگر این فاصله‌گذاری انجام نشود، سرنوشت خوزستان در انتظار استان بوشهر خواهد بود.

خورشیدی بر ضرورت اعلام پیام‌های هشدار از سوی همه دستگاه‌های اجرایی و شرکت در جشنواره "جان من ایران من "که توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان داده شده است تاکید کرد.

وی بیان کرد: شرکت در این جشنواره ضمن ارتقای هنر، ثبت این روزها برای نسل‌های بعدی قیمتی است و این جشنواره می‌تواند محمل خوبی برای فرهنگ سازی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر