جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۶۲۸
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: وضعیت مصرف برق در هشت شهرستان این استان قرمز شده و در این شرایط نیاز است مردم برای پیشگیری از خامشی احتمالی، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را بطور جدی در دستور کار قرار دهند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا حشمتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نقشه پیش‌بینی اوج بار و مصرف شرکت توزیع برق استان بوشهر نشان می‌دهد، شهرستان‌های دیر، بوشهر، کنگان، دشتستان، تنگستان، دشتی، دیلم و گناوه در محدوده قرمز هستند که از ساکنان این مناطق خواسته شده مصرف برق را ۱۰ درصد کاهش دهند.

وی بیان کرد: شهرستان‌های جم و عسلویه نیز در محدوده زرد رنگ هستند که از ساکنان آنها درخواست شده مصرف برق را پنج درصد کاهش دهند.

حشمتی با اشاره به افزایش دما و به تبع آن مصرف برق در استان بوشهر اظهارداشت: بیشترین مصرف برق در بخش وسایل خنک‌کننده و سردکننده از جمله کولرهای گازی است.

وی افزود: مصرف برق استان در روزهای اخیر با عبور از یکهزارو ۹۵۰ مگاوات (به عنوان پیک سال گذشته) با رشد ۱۳.۵ درصدی همراه شده‌است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با این وجود کاهش ساعتکار ادارات استان تنها باعث کاهش حدود ۳۰ مگاواتی مصرف برق در این استان شده‌است.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته آینده گفت: در پی افزایش دما مصرف برق نیز افزایش می‌یابد که ضروری است برای جلوگیری از قطع احتمالی برق، مردم صرفه‌جویی در مصرف آن بویژه در ساعات پیک مصرف را در دستور کار قرار دهند.

حشمتی تاکید کرد: در استفاده از کولرهای گازی و اسپیلت دمای این وسائل سرمایشی روی ۲۴ درجه تنظیم تا از افزایش مصرف برق جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر