جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۷۲۶
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

فکرشهر:  معاون پژوهش، برنامه‌ریزی ونیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: در راستای عدالت آموزشی در بهره‌مندی از ابزارهای آموزشی مجازی ۶۰۸ مدرسه این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالرضا بندری به رسانه‌ها اعلام کرد: باتوجه به قرارداد فی مابین وزارتخانه های  آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات ،تا پایان شهریور ماه سال جاری، یکهزار و ۴۰۸ مدرسه در این استان با اتصال به شبکه ملی اطلاعات،باید از اینترنت رایگان بهره‌مند ‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون قرارداد اتصال ۸۳۲ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات ثبت شده است و از این تعداد ۶۰۸ مدرسه به این شبکه متصل شده‌اند.

بندری یادآورشد:این طرح با همکاری اداره کل فناوری و ارتباطات و شرکت مخابرات استان اجرا و  با بررسی و اولویت‌بندی مدارس طبق فاکتورهای مکان، مقطع تحصیلی مدارس و تعداد دانش‌آموز در هر مدرسه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای بالای ۲۰ خانوار را مشمول می‌شود.

وی اضافه کرد: مدرسه‌ها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات به مدت ۲ سال، از اینترنت رایگان با حجم ۳۰ گیگابایت ماهانه استفاده می‌کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی ونیروی انسانی در خصوص مدارسی که فاقد خط تلفن هستند، گفت: در طرح اتصال مدرسه‌ها به شبکه ملی اطلاعات، خط تلفن و مودم رایگان در اختیار مدرسه‌ها قرار داده می‌شود و حتی مدرسه های روستایی و سخت گذر که سیم کشی خط تلفن در آن مناطق انجام نشده، با همکاری اپراتورهای تلفن همراه، مودم‌های بی سیم رایگان به آنها اهدا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر